برنامه یاد بعضی نفرات
 
شاه‌آبادی:
توليد موسیقی فاخر فاصله زيادی با نقطه مطلوب دارد
موسیقی ما - معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: براي توليد موسيقي فاخر فاصله زيادي با نقطه مطلوب و آرماني داريم.

'حميد شاه آبادي'  درتعريف موسيقي مذهبي گفت: موسيقي كه ريشه ، شاكله و ساختارش به گونه اي باشد كه در ذهن مخاطب شاخصه ها و مولفه هاي مذهبي و ديني را بارور كند و او را به سمت و سويي سوق دهد كه باورهاي ديني شكل گرفته در فرد را يادآوري كرده و آن را تقويت كند، در زمره موسيقي مذهبي قرار دارد.

وي افزود: درصورت داشتن چنين تعريفي از موسيقي مذهبي بايد اذعان كرد كه هم اكنون با كمتر آثاري از اين نوع موسيقي در بين مردم مواجه هستيم.

شاه آبادي با تاكيد بر اينكه آثار ماندگار و ارزشمندي در حوزه موسيقي مذهبي طي دهه هاي گذشته توليد شده ، اظهار داشت: هم اكنون نيز آثار زيادي در اين زمينه توليد مي شود اما بين توليد يك موسيقي مذهبي و رواج آن در بين مردم تفاوت وجود دارد.

معاون هنري وزير ارشاد گفت: هر چند كه توليد موسيقي مذهبي در ايران داراي پتانسيل بسيار بالاي است ولي متاسفانه نقش آن در سبد شنيداري خانواده ها محدود است.

وي ادامه داد: يكي از عمده ترين عواملي كه سبب كم شدن نقش موسيقي مذهبي در سبد شنيداري خانواده ها شده ، تغيير ذائقه موسيقايي مردم به سبب هجمه بسيار زياد آثار غيركارشناسانه است.

شاه آبادي گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد در راستاي تقويت اين نوع موسيقي سعي در احياي آن داشته و از توليد آلبوم هاي فاخرحمايت مالي مي كند.

وي اظهار داشت: بر همين اساس سعي خواهد شد، موسسات موسيقايي كه در اين زمينه گام هاي موثري برمي دارند از حمايت هاي يارانه اي وزارت ارشاد برخوردارشوند.

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: همچنين براي افرادي كه در اين زمينه فعاليت دارند بر اساس تصميم گيري هاي صورت گرفته هزينه اي براي اجراهايشان درسالن ها گرفته نخواهد شد.

وي درمورد مشكلات اركستر ملي و تعيين تكليف آن در آينده گفت: يكي از مهمترين دغدغه‌هاي من از آغاز سال تاكنون شكل‌گيري دوباره اركستر ملي بود اما قبل از اين موضوع بايد مطالعات زيرساختي و بحث‌هاي تحليلي مبني بر شكل‌گيري مداوم تنها اركستر ملي صورت مي‌گرفت.

شاه آبادي ادامه داد: بر همين اساس كارگروهي براي رسيدگي به وضعيت اركستر ملي تشكيل شده تا مشكلات اين اركستر را مورد بررسي قرار دهد اما در جريان رسيدگي‌ها دريافتيم كه اصولا اساسنامه‌ اركستر ملي دچار اشكالاتي است.

وي يادآور شد: اگر بخواهيم از موضوعات حاشيه‌اي دوري كنيم، بايد به ‌دنبال راه‌اندازي يك اركستر با خرد جمعي همه هنرمندان اين حوزه باشيم تا اركستر ملي متكي به شخص نباشد كه با يكسري تغيير و تحولات از هم پاشيده شود، همچنين بايد مدير اجرايي، مدير هنري و شوراي سياست‌گذاري اركستر، اساسنامه منظمي داشته باشد.
شاه‌آبادي از انتخاب شوراي فني اركستر ملي در آينده خبر داد و خاطرنشان كرد: هفته‌ آينده تمام تغيير و تحولات و نتايج مربوط به اركستر ملي كه طي شش ماه گذشته جمع‌آوري شده است را طي يك نشست مطبوعاتي اعلام مي‌كنم.
منبع: 
ایرنا
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود توليد موسیقی فاخر فاصله زيادی با نقطه مطلوب دارد | موسیقی ما