برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «تیک تیک» حق شناس رونمایی شد
با حضور عوامل تولید آلبوم و خبرنگاران؛
آلبوم «تیک تیک» حق شناس رونمایی شد
موسیقی ما - نشست رونمایی از آلبوم «تیک تیک» احسان حق شناس با حضور آهنگساز، خواننده، شاعر و تهیه ‌کننده‌ی آن روز گذشته برگزار شد.در ابتدا این نشست فرزاد جلالی مدیر شرکت الوند و پخش کننده آلبوم درباره انتشار این اثر صحبت کرد و از بودجه بالایی که هزینه‌ شده تا کیفیت کار بالا برود سخن گفت.

سپس حق شناس خواننده آلبوم درباره‌ ترک‌های موفق این اثر که قابلیت پرطرفدار شدن را دارند، صحبت کرد و گفت:«برخی از این قطعات را بنیامین بهادری آهنگسازی کرده است که من تصور می‌کنم مردم به آنها توجه بیشتری نشان دهند. این ترک​ها، قطعات 2، 3 و 8 آلبوم تیک تیک را شامل می‌شوند. مازیار فلاحی هم در آهنگسازی برخی از قطعات این آلبوم همکاری داشته است که تصور می‌کنم مورد استقبال مخاطبان آلبوم قرار بگیرد.»

او درباره برگزاری کنسرت در تهران و شهرستان‌ها گفت:« در قرارداد جدید من آمده که حداقل باید در ماه یک کنسرت برگزار کنم. بلیت فروشی کنسرت تهران از 20 بهمن ماه آغاز می​شود و اوایل اسفند این کنسرت برگزار خواهدشد. امیدوارم که بتوانم بزودی در شهرستان‌ها هم کنسرت داشته باشم. همچنین به فکر برگزاری کنسرت در خارج از ایران هم هستیم و برگزاری کنسرت در مالزی تا اینجا تقریبا قطعی شده است.»

در ادامه‌ی این نشست امیر توسلی آهنگساز مجموعه که ساخت موسیقی سریال «مختارنامه» را هم در کارنامه​اش دارد. گفت:«درست است که من سبک اصلی‌ام، موسیقی راک است. اما خودتان بهتر می‌دانید که به دلایل متعددی نمی‌توانم در این زمینه کار کنم و به همین خاطربیشتر روی موسیقی فیلم و موسیقی سازی فعالیت دارم.در مورد این​که چرا با احسان حق‌شناس کار کردم، باید بگویم که به دلایل زیادی آلبوم او برای من جذاب بود و تصمیم گرفتم که آن را آهنگسازی کنم. شاید اگر شرایط برای فعالیت در زمینه‌ موسیقی راک فراهم بود بیشتر ترجیح می‌دادم که روی آن ژانر موسیقی فعالیت داشته باشم، اما به هر حال در آثار موسیقی پاپ من هم همیشه اثر موسیقی راک وجود دارد و کارهای من صد در صد پاپ نیست.»

فرید احمدی شاعر این آلبوم هم که در این نشست حضور داشت، گفت:«ببینید ایران را با اشعار شعرایی چون حافظ و مولانا و سعدی در دنیا می‌شناسند و این یعنی اینکه شعر در رگ و خون مردم ما جریان دارد. ترانه هم به همین دلیل مهم است؛ چرا که مردم به خوبی فرق ترانه‌ خوب از بد را تشخیص می‌دهند. سبکی که من و 2-3 نفر دیگر روی آن کار کردیم با دیگران فرق دارد. من بر این باورم که دوره‌ی مثلث طلایی ترانه گذشته است. ممکن است الان و در این زمانه خیلی‌ها مثل خاقانی شعر بگویند و خوب هم این کار را انجام بدهند اما مساله‌ی مهم برای من این است که شاعر با زمانهی خودش پیش برود. من خیلی جاها وزن‌ها را شکسته‌ام. حتی در برخی ترانه‌هایم به کل وزن را از بین برده‌ام.»

در ادامه توسلی درباره‌ی تلاش‌هایی که برای ماندگار شدن قطعات این آلبوم کرده،گفت:«همانطور که قبلا هم گفتم ماندگاری یک اثر بیش از هرچیز به ترانه‌ی آن برمی‌گردد. در واقع موسیقی تلاش می‌کند که با آرایش ترانه را نمایش بدهد و به آن کمک کند که بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار کند. به جز این باید بگویم که من در آلبوم تیک تیک سعی کردم که یک سری بافت‌های ریتمیک و ملودیک را وارد اثر کنم که همواره مد نظر مردم قرار گرفته‌اند. درست است که همیشه فرم‌های نویی در موسیقی به وجود می‌آید که ممکن است مورد توجه باشند اما همیشه یک سری فرم هست که به صورت دائمی مورد استقبال مردم هستند. حتی اگر سال‌ها هم از عمرشان بگذرد. این مهم است که آن فرم‌ها را چطور بازسازی کنی. برای ماندگار کردن یک قطعه باید آن سلیقه‌های کلیشه‌ای مردم را با افکار نوی آهنگساز پیوند داد . من هم سعی کردم در این آلبوم همین مساله را مد نظر داشته باشم. به نظرم می‌رسد که جواب داده است.»

احسان حق شناس در این نشست همچنین درباره‌ی کلیپ موسیقی صحبت کرد و گفت: «دوست داشتیم که می‌شد باز هم مثل قبل که چند تا کلیپ ضبط کرده بودم، این کار را انجام دهم. اما گوشمان را حسابی پیچاندند و دیگر نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

در پایان فرزاد جلالی بار دیگر روی کپی رایت آلبوم‌های موسیقی تاکید کرد و گفت: «متاسفم که هنوز قانون کپی رایت موسیقی در ایران وجود ندارد. جدای از آن فکر می‌کنم فرهنگ آن هم وجود ندارد. از همه خواهش کرد که نه تنها این آلبوم بلکه هیچ آلبوم موسیقی را کپی نکنند.»
منبع: 
خبرآنلاین + موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

آلبوم اولش که فوق العاده ضعیف بود این آلبوم هم کار خوبی نخواهد بود فقط این تبلیغات برای بازار گرمیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

به نظرم آلبوم خوبی بود البته در سبک خودش.من خوشم اومد به خصوص قطعات هوا گرمه و قطعه 3 و نمیدونی و احساس تو.
خسته نباشد میگم به احسان.امیدوارم همه آلبومو اصل بگیرند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

سلام ...
واقعا متاسفم که این آلبوم را گوش دادم..

اثری بی کیفیت و تقلیدی از بنیامین و بی محتوا...

این اثر توهین به علاقه مندان موسقی است..

این همه تبلیغات و این همه هزینه ...

البوم قبلیشون باز قابل گوش کردن بود..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

سلام چند روز پیش آلبومی رو شنیدم که به نظرم یهترین آلبوم ساله-پیام مقامی - آلبوم باور که اسفند ماه منتشر میشه-----
تهیه کنید پشیمون نمیشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

behtarin albume 89 hast

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

آلبوم خوبی نخواهد بود ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

دوست نداشتم
واقعا آلبومی با این بی محتوایی ندیده بودم................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

آقایان و خانومهای محترم

اگر کنگر کنی کنگر کند اطلس بپوشد

همان کنگر کنه کنگر فروش است

اونا دوستانی که تعریف میکنند یا خود آقای حق شناس هستند و یا از دوستان، شایدم از اون دسته هستند که می خوان همیشه مخالف جمع باشند.به هر حال قابل احترام.

اون دوستانی که انتقاد کردند هم قابل احترام تر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

البوم واقعا ضعیفی بود.البته جز قطعه ی نمیدونی.اون اهنگ هم به دلیل ملودی و اهنگسازی خوب و ترانه ی دلنشینش به دلم نشست و علی رغم احترام زیاد به احسان باید بگم که ایشون صدا و اون شم خوانندگی رو ندارن.به اعتقاد من کمپانی های موسیقی به جای اینکه استعدادها رو شناسایی و پرورش بدن وبعد رو اونا سرمایه گذاری کنن فقط دنبال اهداف مادیشون هستن که به اونم نمیتونن برسن.چندی پیش یه البوم از رضا شیری شنیدم که علی رغم اینکه بعضی ملودی هاش تکراری بود ولی البوم بسیار دلنشینی بود.استعداد کم نداریم.ولی باید یه سرمایه گذاری خوب رو استعدادهای واقعی بکنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

خداییش آلبوم دادن انقد راحته ؟
یعنی منم میتونم به همین راحتی آلبوم بدم که این خواننده ها میدن ؟
یه شعر ، هوا گرمه ، دلم سرده و ...
ای وای قلبم ...
ترک یک که دقیقا انگار از کارای کوشان حداد کپ زده تنظیم کننده .
دو که ... اصلا تنظیمش افتضاحه .
من میگم اگر نمیتونید با کامپیوتر درست وحسابی تنظیم کنید ، خب نکنید ! چه اصراریه ؟!
شعرهای مازیار فلاحی که کلا بد بود .
آدم همچین آلبومی رو گوش میکنه فکر می کنه کل عوامل یه هفتم واسه ساختش وقت نذاشتن !
بد نیست ... اما اصلا راضی کننده نیست ...
قیافه خواننده هه هم که شبیه بازیکنای فوتباله!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

بچه ها آلبوم پیام مقامی رو حتما تهیه کنید . خیلی زیباست ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «تیک تیک» حق شناس رونمایی شد | موسیقی ما