برنامه یاد بعضی نفرات
 
پوئم سمفونی کورش را با سوگ شیرین نوشتم
لوریس چکناواریان:
پوئم سمفونی کورش را با سوگ شیرین نوشتم
موسیقی ما - لوریس چکناواریان که جمعه همین هفته قرار است مجموعه آثارش رونمایی شود به تازگی کار نوشتن اورتور کورش و سوگ شیرین را به پایان برده است.  ضمن بیان این مطلب گفت: اثری که با عنوان کورش نوشته‌ام در واقع یک پوئم سمفونی محسوب می‌شود که بر اساس منابعی چون نوشته‌های تاریخی هرودوتوس و سنوفون ساخته شده است.

این آهنگساز در ادامه افزود: این پوئم سمفونی که به تازگی کار نوشتن آن را به پایان رسیده حدود ۳۵ دقیقه است و متاسفانه هنوز نتوانسته‌ام برای ضبط آن اسپانسری پیدا کنم. کورش شخصیتی تاریخی است که برای ایرانی‌ها ارزش بسیاری دارد و من پاس این ارزش چنین پوئم سمفونی را نوشته‌ام.

وی همچنین تصریح کرد: به دنبال پوئم سمفونی کورش اثر دیگری را نیز با عنوان سوگ شیرین نوشته‌ام که کار نوشتن آن نیز دو روز قبل به پایان رسیده است و امیدوارم بتوانم در آینده‌ای نزدیک این اثر را به همراه آن دسته از آثارم که ضبط نشده‌اند را ضبط و منتشر کنم.

این موسیقیدان در مورد مجموعه آثارش که قرار است جمعه ۳۰ دی رونمایی شود گفت: این مجموعه که از ۲۰ سی دی صوتی و دو دی وی دی تصویری تشکیل شده شامل تمامی آثار من نمی‌شود چرا که همانطور که گفتم بخشی از این آثار هنوز ضبط نشده و اگر این آثار نیز ضبط شوند شاید چیزی حدود ۳۵ سی دی بشود.

چکناواریان در ادامه تاکید کرد: آوای باربد بانی انتشار این مجموعه شده که بانک سامان نیز در این کار همکاری داشته است و می‌بایست از دست اندر کاران آن تشکر و قدر دانی کنم.

مراسم رونمایی آثار چکناواریان از ساعت ۱۱ روز جمعه در گالری شیرین آغاز می‌شود. این در حالی است که حدود سی اثر از نقاشی‌ها و طرح‌های چکناواریان نیز که اغلب با تکنیک رنگ و بافت آکرلیک است از روز جمعه تا چهارشنبه پنجم بهمن ماه در همین گالری به نمایش در خواهد آمد.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 دی 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

استاد را دوست دارم و کارهای زیبایشان را که خوراک روح بی قرارم است.
تندرست و پایدار باشی استاد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

زیبا باشی که زیبایی صدایت زیبنده لحظات ماست...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پوئم سمفونی کورش را با سوگ شیرین نوشتم | موسیقی ما