برنامه یاد بعضی نفرات
 
درخشش نوازنده‌ها  در کنسرت «احسان خواجه امیری»
در کنسرت یک سانسه شب گذشته صورت گرفت؛
درخشش نوازنده‌ها در کنسرت «احسان خواجه امیری»
موسیقی ما – بهمن بابازاده: احسان خواجه امیری در شبی که قرار بود به فاصله یک ساعت بعد از او «فرزاد فرزین» در سالن نمایشکاه میلاد بروی صحنه برود، در روز خوب ارکس‌تر و نوازنده‌هایش، به اجرای برنامه پراخت.

این خواننده ابتدای برنامه‌اش را با «احساس آرامش» شروع کرد تا در ابتدای برنامه‌اش یک گرد و خاک اساسی به پا کند. به مرور او سراغ قطعات پر طرفدار و عاشقانه‌اش رفت و «میوه ممنوعه»، «کجایی» و «لحظه» فضای حسی دل انگیزی را به سالن آورد و به مرور «نمی‌دونی» و «دوستی» و «پرنده» هم جیغ خیلی‌ها را در آورد.

مثل همیشه «سلام آخر» و «لحظه» بیشترین طرفدار را در سالن داشت تا باز هم قطعات آرام و حسی خواجه امیری بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

خود این خواننده هم مشخصا با آمادگی کامل و صدایی قدرتمند روی صحنه حاضر شده بود و هیچ نشانی از خستگی ناشی از اجراهای متعدد در شهرهای مختلف در او دیده نمی‌شد.

  • حاشیه‌ها:
* بدون شک نکته قابل توجه اجرای شب گذشته احسان خواجه امیری، روز خوب و درخشش نوازنده‌ها و رهبر ارکستر‌اش بود که با قدرت تمام ساز زدند و باعث شدند این خواننده اجرایی ویژه و خاص را در شبی که به نظر می‌رسید با یک کنسرت معمولی رو به رو هستیم، شاهد باشیم. «هومن نامداری» رهبر ارکس‌تر خواجه امیری با هوش و قدرت اجرای زنده‌اش نشان داد که با فاصله زیادی از بقیه، جزو بهترین‌های ایران است و هومن غفاری نیز با اجرای مسلط‌اش خیلی‌ها را انگشت به دهان کرد. امید حجت و احسان نی زن نیز از دیگر نوازنده‌هایی بودند که در روز خوبشان توانستند اجرایی قابل توجه را برای این خواننده بسازند.

* خواجه امیری در بخش‌هایی از برنامه‌اش و پس از اجرای قطعه «میوه ممنوعه» رو به حضار گفت: «در مقطعی که من تیتراژ تلویزیونی زیاد می‌خواندم، در یکی از کنسرت‌هایی که در همین سالن بود همه حاضرین تیتراژ‌های معروف را می‌خواستند که من بخوانم. یک نفر هم این وسط و در همین ردیف‌های جلو گیر داده بود که تیتراژ «جومونگ» را بخوان! ول کن هم نبود. همه دغدغه من در روی سن این بود که خدایا مگر سریال جومونگ تیتراژ هم دارد؟! بعد از اجرا بود که فهمیدم سرم چه کلاهی رفته و یک نفر چقدر خوب توانسته سر به سرم بگذارد. از آن زمان تا حالا هر وقت تیتراژ‌ها را می‌خوانم، به «جومونگ» فکر می‌کنم!».

* در هنگام معرفی امید حجت، به یک باره از سمتی که این نوازنده ایستاد بود، دود غلیظ ویژه «لیزر شو» با فشار به روی استیج فرستاده شد تا احسان با دیدن این صحنه و نوازنده‌اش که در بین دود غلیط محو شده بود او را با لقب «امید دودی» (!) معرفی نماید!

* قطعه «پرنده» پس از درخواست‌های مکرر حاضرین اجرا شد تا خواجه امیری پس از دیدن شدت محبوبین این اثر با خنده بگوید: «دارم راستی راستی فکر می‌کنم که واقعا من یه پرنده م و باید پر بزنم و برم‌ها!. چرا هیچکس کار‌های خودم رو درخواست نمی‌کنه؟!»

* پس از چند کنسرت متوالی که شاهد اجرای برخی قطعات با کمانچه بودیم خواجه امیری در این برنامه این بخش را به دلایل نامعلوم حذف کرده بود.

* یکی از بزرگ‌ترین معظلات اجراهای زنده در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، ضعف بزرگ در سرویس حمل و نقل و نبود سرویس‌های تاکسی است که به دلیل عدم مدیریت و توجه، در انتهای برنامه‌ها شاهد هستیم که بسیاری از علاقمندان به موسیقی مجبورند با پای پیاده مسیر زیادی را طی نمایند تا ماشین گیرشان بیاید. در برخی مواقع نیز شاهد ارقام نجومی ۴۰، ۵۰ هزار تومانی هستیم که از سوی راننده‌های ماشین‌های شخصی مستقر در پارکینگ نمایشگاه به علاقمندان موسیقی هستیم که دیشب نیز شاهد‌اش بودیم که با اعتراض‌های گسترده مردم رو به رو شد و تنش‌هایی را نیز به وجد آورد. امید است مسئولین هر چه زود‌تر و قبل از هر اتفاق تلخی، به این مشکل بزرگ رسیدگی نمایند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

فرق اسمون خدا با اسمون دل من اینه که تو اسمون خدا یه ماهه با یه عالمه ستاره اما تو اسمون دل من یه تک ستاره است که یه عالمه ماهه شکر یزدان که احسان را افرید تا موسیقی بی ابرو نباشد اونلی ابروی موسیقی ایران خالق عاشقانه ها استاد احسان خواجه امیری.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

]چی بگم...
مثل همیشه خارق العاده

fa
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

ممنون گزارش عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

چه گزارش با مزه ای بود.آقای خواجه امیری هم خیلی شوخ طبع هستنا!!ممنون.حرف آخرتون فوق العاده خوب بود.ای کاش مسئولین هم یه فکری بکنن.تو رو خدا شرایط رو واسه ما هنر دوستان مهیا کنید.راه رو برای ما جوونا باز کنید که بتونیم از تفریحات سالم و هنری راحت تر استفاده کنیم خب.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

در سال گذشته (سال 91) در موسیقی ایران احسان خواجه امیری سطحی بالاتر از دیگر خوانندگان داشت هم در اجرای کنسرت ها و هم در کیفیت آلبوم.امیدوارم این روند رو ادامه بده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

سلام به بچه های موسیقی ما.
ممنون بابت انتشار این کنسرت و تبریک به گروهی که همیشه قدرتمند سعی کردن ظاهر بشوند, البته پسری که تربیت شده ی استاد بزرگی باشه توقع غیر از این تعجب هست, البته هنرمندی مثل احسان باید هر روز به فکر تغییر و پیشرفت باشد.
یه خواهشی داشتم از موسیقی ما مصاحبه ای در صورت امکان ترتیب بدهند با استاد حسین خواجه امیری ( پدرم ایرج عزیز ) در رابطه با احوال ایشان و آلبوم در حال ساخت , هیچ جایی خبری متشر نمیکنه متاسفانه !
استاد صدای ایران سرزمین دوستت داریم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

گل گفتی اقا مهدی...
فقط احسان...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

چرا برنامه کامل کنسرت ها رو نمی ذارید؟ مثلا امروز خواجه امیری تو دزفول کنسرت داشت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

خیلی عالی بود . کوتاه و جامع .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

احسان معجزه میکنه .عالــــــــــــی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

با عرض تشکر و خسته نباشید خدمت احسان عزیز و نوازندگان معجزه گرش.مثل همیشه کنسرت بسیار عالی بود ولی متاسفانه سالن میلاد نمایشگاه هنوز از کیفیت لازم برخوردار نیست کاش مسئولین محترم رسیدگی بیشتری جهت رفاه هر چه بیشتر حال شهروندانشان نمایند.با تشکر مجدد از تمامی دست اندرکاران این کنسرت.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

اقای احسان خواجه امیری مثل همیشه عالی بودند.(فقط احسان خواجه امیری عزیز)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

خیلی خوب بود

آیا میدانستید که از بین همه ی کنسرت های جشنواره ی فجر کنسرت احسان خواجه امیری از نگاه داوران و مخاطبان رتبه اول را کسب کرده است؟(واقعا حقش بود) fellow
آیا میدانستید که کنسرت احسان خواجه امیری با کیفیت ترین کنسرت جشنواره ی فجر بوده است؟
آیا میدانستید که پر سرو صدا ترین کنسرت برج میلاد(تا الآن)کنسرت احسان خواجه امیری بوده؟
آیا میدانستید کم حاشیه ترین (میشه گفت بی حاشیه ترین کنسرت)کنسرت احسان خواجه امیری بوده است؟
آیا میدانستید که استفاده از تصاویر و فیلم ها با بیشترین درصد توسط گروه احسان خواجه امیری انجام شده است؟
آیا میدانستید که پر تحرک ترین خواننده ی جشنواره احسان خواجه امیری بوده است؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

Dina
با عرض تشکر و خسته نباشید خدمت احسان عزیز و نوازندگان معجزه گرش. مثل همیشه اجرا عالی بود.بابت لحظات زیبا و دلنشینی که برای طرفدارانت میسازی ضمن تشکر اوقات خوشی را برای تو خواننده بسیار عزیز و خانواده محترمت خواهانیم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درخشش نوازنده‌ها در کنسرت «احسان خواجه امیری» | موسیقی ما