برنامه یاد بعضی نفرات
 
وحید بهروان: به دنبال استقبال عام نیستیم زیرا موسیقی گروه امضا خاص است
در گفتگو با سرپرست گروه «امضا» عنوان شد؛
وحید بهروان: به دنبال استقبال عام نیستیم زیرا موسیقی ما خاص است
موسیقی ما – وحید لشکری: گروه «امضا» یکی از گروه‌های نوپای موسیقی راک است که در روز نوزدهم مهر نخستین کنسرت خود را در تالار فارابی دانشکده هنر برگزار خواهد کرد. قطعات این گروه بیشتر فضای اجتماعی دارد و صرفا مخاطبان خاص را مدنظر دارد. در گفتگوی سایت «موسیقی ما» با «وحید بهروان» که سرپرست گروه امضا  است از جزئیات فعالیت‌های این گروه مطلع شدیم:

*گروه «امضا» چه زمانی تشکیل شد و اعضای آن چه کسانی هستند؟
گروه «امضا» حدودا یک سال و نیم پیش تشکیل شد. بنده و«فرزاد جلالی» و «شایان هاشملی» اعضای اصلی هستیم که از سال‌ها قبل دوست داشتیم که کار راک انجام بدهیم. به دلایل گوناگونی موفق نشدیم که کار متمرکز داشته باشیم اما تصمیم گرفتیم برای خودمان کارهایی را انجام بدهیم و هدف اصلی هم یک فستیوالی در کشور «سنگاپور» بود. من فعالیت‌های گروه را برای اخذ مجوز کم کردم و پس از اخذ مجوز برنامه ریزی کنسرت صورت گرفت.

*اعضای گروه همین سه نفر هستند؟
من و دو دوستی که از آنها نام بردم اعضای اصلی هستیم و سپس «محسن مهاجر» که در زمینه نوازندگی ساز «هارمونیکا» فعالیت می‌کند به جمع ما اضافه شد. خانم «گلبرگ پرویزی» هم به عنوان اولین نوازنده خانم ساز «گیتار بیس» فعالیت خود را با گروه آغاز کرد و «سامان رحیمی» هم ششمین عضو گروه امضا است.

*تا الان آلبومی را ضبط کرده‌اید؟
یک سری کارها را برای همان فستیوال ضبط کردیم که وکال فارسی داشت و قطعه ای به نام «آلزایمر» با یک شعر کاملا اجتماعی را به زودی منتشر می‌کنیم. آلبوم در حال ضبط است و اگر مشکلی رخ ندهد تا پیش از عید نوروز منتشر می‌شود.

*فضای ترانه‌ها و ملودی‌ها به چه صورت است؟
همین ترانه آلزایمر یکی از معضلات اجتماعی را مطرح می‌کند و در بخشی از آن می‌گوید: «پیش من صحبت خورشید نکن که همه دنیا رو تاریکی گرفته. مثل بیماری آلزایمره انگار. زندگی تورو فراموشی گرفته» یا در بخشی دیگر داریم: «منم اون مردی که با همه نداریش واسه مال کسی کیسه ندوخته. اونکه یک روز واسه خرجی خونه‌اش با خبری میشه کلیه‌اش رو فروخته». فضای ترانه‌ها بیشتر اجتماعی است و در مواردی دل‌نوشته‌های عاشقانه نیز وجود دارد. سبک ملودی‌ها بیشتر دارای تم ملودی های پاپ – راک است و در تنظیم‌ها بیشتر از روش «بلوز» استفاده کردیم. به خصوص در ارنج صحنه‌ای کاملا فضای کانتری بلوز مشخص است.

*در مورد آینده گروه چه برنامه‌ای دارید؟
موسیقی ایران غیر قابل پیش بینی است. در ایران هم معمولا کار گروهی خیلی با دوام نیست و چند گروه انگشت شمار هستند که پس از چند سال هنوز فعالیت می‌کنند. امیدوارم فضای موسیقی راک و بلوز در ایران باز شود و اصطلاحا باب شود تا همه گروه‌های این سبک بتوانند کار کنند. من فکر می‌کنم این گروه با هم ادامه بدهند چون همگی از قدیمی‌های موسیقی هستند و درد کشیده موسیقی هستند و به دنبال کار گروهی خوب هستند. شاید این عوامل باعث دوام گروه شود و برنامه ریزی‌های دقیقی انجام داده‌ایم.

*فکر می‌کنید قطعات این گروه در میان مخاطبان با چه استقبالی رو به رو شود؟
با شناختی که از طرفداران موسیقی راک دارم معمولا در ایران کارها شنیده می‌شود. ما به دنبال استقبال عام نیستیم زیرا موسیقی گروه امضا خاص است. سعی می‌کنیم در آن جنبه خاص مخاطبان را راضی نگه داریم و در این مساله هم هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. یکی از دلایل ما برای برگزاری کنسرت پیش از انتشار قطعات این است که خواستیم خودمان را در معرض آزمون و خطا قرار بدهیم.

*یعنی اصلا مخاطب عام را در نظر ندارید که قطعاتی مطابق سلیقه آنها تولید کنید؟
من خودم در جوانب مختلف موسیقی فعالیت می‌کنم. به عنوان مثال در بخش موسیقی پاپ کارهای آهنگسازی و تنظیم «مهدی مدرس» را انجام می‌دهم و در بخش موسیقی تلفیقی یا فیوژن هم کارهایی در دست تولید دارم. قصد داشتیم که مستقیما کار راک انجام بدهیم و مخاطب عام را کلا در نظر نگرفتیم. برای دل خودمان کار کردیم و برای آنهایی که موسیقی ما را دوست دارند کار انجام می‌دهیم.

*کمی از جزئیات کنسرت روز 19 مهر برای ما بگویید.
کنسرت نوزدهم قرار بود چهار سانس باشد ولی به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در دو سانس برگزار می‌شود. خدا را شکر تا الان استقبال خوب و بیش از حد انتظار ما بوده است. تمرینات گروه از اواسط تیرماه آغاز شد و پس از یک وقفه‌ای که ایجاد شد از اواخر شهریور مجددا تمرینات را آغاز کردیم. روز جمعه یک اجرای پر اکت و با انرژی بالا خواهیم داشت و یازده یا دوازده ترک را بدون آنتراک اجرا می‌کنیم.

*این برنامه تمدید شده است؟
بله. طی روزهای 29 و 30 مهر در برج آزادی تهران به دیدار دوستان می‌رویم و برای آن کنسرت برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک می‌بینیم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1392 - 12:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وحید بهروان: به دنبال استقبال عام نیستیم زیرا موسیقی ما خاص است | موسیقی ما