برنامه یاد بعضی نفرات
 
رضا دربندی:‌ موسیقی لری بسیار بکر و هیجان انگیز است
آلبوم «بهارانه» با آهنگسازی «رضا دربندی» و خوانندگی «فیروز رضایی» منتشر می‌شود
موسیقی ما - آلبوم ارکسترال «بهارانه» با گویش لری و با ساخته‌هایی از رضا دربندی و زنده یاد رامین دربندی و دو قطعه آهنگ قدیمی لری و با خوانندگی فیروز رضایی به زودی وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد.

این آلبوم که اشعار آن را غلامرضا سبزعلی و حشمت شفیعیان سروده‌اند اولین تجربه خوانندگی فیروز رضایی به شمار می‌رود.

آلبوم «بهارانه» جزو معدود آثار موسیقی لری است که به صورت ارکسترال تولید شده و در آن هنرمندان توانمندی از جمله میثم مروستی - پیام طونی - علی جعفری پویان - کریم قربانی - مهرداد عالمی - ناصر رحیمی - آزاد میرزاپور- پاشا هنجنی- برادران قیطاسی - احسان عبدی‌پور - همایون پشتدار و.... نوازندگی کرده‌اند.

فیروز رضایی خواننده این آلبوم به خبرنگار ما گفت: این آلبوم از یک تک آهنگ قدیمی لری کلید خورد و من این آهنگ را در تلویزیون لرستان به صورت پلی بک اجرا کردم که با خیل عظیم درخواستهای مردمی برای پخش مجدد این آهنگ مواجه شدیم و‌‌ همان شب دو بار دیگر این آهنگ را به درخواست مردم اجرا کردم. پس از این تصمیم گرفتیم که آلبومی تهیه کنیم و آثار خود را در اختیار علاقمندان قرار دهیم که این آلبوم «بهارانه» نام گرفت که امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

دربندی آهنگساز و تنظیم کننده این آلبوم که سابقه آهنگسازی برای سالار عقیلی را نیز در کارنامه خود دارد به خبرنگار ما گفت: موسیقی لری دارای نغمه‌های زیبا و بکری است و این موسیقی مردان بزرگی را از جمله زنده یادان رضا سقایی، شاهمیرزا مرادی «دارنده لقب مروارید اقیانوس از فرانسه»، مسعود بختیاری، عطا جنگوگ..... و نیز بزرگانی همچون علی اکبر شکارچی، درویش رضا منظمی، فرج علیپور، ایرج رحمانپور، محمد میرزاوندی - محمد باجلاوند - سینا سرلک و.... را به موسیقی ایران و جهان معرفی کرده است. اکقر نامبردگان ضمن فعالیت‌های موثر در موسیقی ایرانی با کنسرت‌های بین المللی خود موسیقی نواحی ایران و زاگرس نشینانش را به گوش جهانیان رسانده‌اند. خصوصا زنده یاد شاهمیرزا مرادی که از معتبر‌ترین جشنواره‌های اروپا دارای لقب و عنوان است.

وی افزود که موسیقی لری بسیار بکر و هیجان انگیز است و همیشه مورد توجه مردم ایران بوده است. ضمن اینکه جای گله مندیست که در دهه‌های اخیر چند گروه شناخته شده موسیقی کشور چه با اجازه و چه بدون اجازه از صاحبان آثار لری دست به کپی برداری‌های ناشیانه از این نغمات زده‌اند و بدون در نظر گرفتن طرز اجرای صحیح لحجه و گویش لری و نیز گاهن منسوب قرار دادن موسیقی لری به اقوام همجوار در نشت‌های خبریشان به نوعی در حق فرهنگ و موسیقی لرستان اجحاف‌هایی روا داشته‌اند که دل اهالی فرهنگ و هنر لرستان از این رفتارهای نادرست به درد آمده است.
وی افزود که آهنگ بارو بارو را مثال می‌زنم که بدون اجازه از آقای حسین فرجی آهنگساز و خواننده اصلی این اثر توسط یکی از گروه‌های موسیقی شناخته شده کشور کپی برداری شد و ضمن تلفیق با چند آهنگ بی‌ربط دیگر که ماحصل آن یش‌تر شبیه به یک آهنگ طنز بود با لحجه‌ای نادرست در اختیار مردم عزیز قرار گرفت.  در صورتی که موسیقی لری موسیقی جدی است که با غم و شادی مردم آن دیار عجین شده و ریشه در سنت‌ها و هویت تاریخی این قوم دارد.

دربندی ادامه داد: نسل جدید موسیقی لری چه در خوانندگی و چه در نوازندگی دارای استعداد‌های جوان و خارق العاده‌ای است که بزودی در موسیقی سنتی هم حرف‌هایی را برای گفتن خواهند داشت. وی افزود که در دهه‌های گذشته موسیقی لری پنج یا شش سرنا نواز بیشتر نداشت که سرآمد آن‌ها زنده یاد شاهمیرزا مرادی بود ولی هم اکنون در این موسیقی بیش از پنجاه سرنا نواز و کمانچه نواز زیر سی سال وجود دارند که چند تن از آن‌ها با وجود سن و سال کم با بهترین گروه‌های ایرانی و حتی خارجی همکاری دارند. برای مثال می‌توان از همکاری اخیر احسان عبدی‌پور سرنا نواز جوان لرستانی با ارکس‌تر سازهای بادی گوتنبرگ یاد کرد.

وی در رابطه با آلبوم «بهارانه» افزود: این آلبوم شامل ده قطعه از من و زنده یاد پدرم و موسیقی قدیمی لری است که مراحل میکس و دریافت مجوز انتشار خود را سپری کرده و تا چند روز دیگر در اختیار مخاطبینش قرار خواهد گرفت.

دربندی ضمن آهنگسازی و تنظیم در این آلبوم نوازندگی دف - تنبک - سنتور - عود و آلتو را بعهده داشته است.

برای شنیدن یکی از از قطعات این آلبوم می‌توانید لینک زیر را دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1393 - 19:16

دیدگاه‌ها

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 18:21

منتظر هستیممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 20:15

بی نظیره :‌‌ )

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 20:21

تبریک می گم به این شعر..آهنگسازی و صدای گرم...و تشکر فراوانتر بابت این همه احترام به شعور مخاطب..

سه شنبه 11 فروردین 1394 - 16:30

جناب دربندی فصل عاشقی بسیار زیبا بود
سبک زیبای شما در فصل عاشقی با صدای گرم و جادویی سالار عقیلی جوونهای جدا افتاده از سبک سنتی رو به سوی خود فراخواند.
بی نهایت سپاسگزارم
لطفا بفرمایید چطور میشه با شما تماس گرفت جهت همکاری
ممنونم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «بهارانه» با آهنگسازی «رضا دربندی» و خوانندگی «فیروز رضایی» منتشر می‌شود | موسیقی ما