برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم جدید گیتاریست محبوب راک منتشر شد
جوساتریانی : در جستجوی ناشناخته‌های موسیقی بودم
موسیقی ما - جو ستریانی (Joe Satriani) نوازنده نام‌دار موسیقی راک و پروگرسیو راک پس از دو سال آلبوم جدیدی منتشر کرد. این آلبوم که پانزدهمین آلبوم استودیویی این موزیسین و نوازنده تکنیکی گیتار محسوب می‌شود «Shockwave Supernova» نام دارد و روز 24 جولای توسط کمپانی سونی منتشر شده‌است. در این آلبوم برایان بلر (Bryan Beller) نوازنده بیس، و مارکو مین‌من (Marco Minnemann) نوازنده دامز که هر دو از گروه «اریستوکراتز» (The Aristocrats) هستند و مایک کنیلی (Mike Keneally)، نوازنده چندین ساز موسیقی در سبک پروگرسیو راک در کنار ستریانی ساز زده‌اند و جان کانیبرتی (John Cuniberti) به همراه خود ستریانی تهیه کنندگی آن را برعهده داشته‌اند. آلبوم قبلی این نوازنده به نام «Unstoppable Momentum» در سال 2013 منتشر شده بود.مدت این آلبوم 64 دقیقه و شامل 15 قطعه است.
 
  • جو ستریانی درباره آلبوم جدیدش چه می‌گوید
 از یک زاویه می‌توان Shockwave Supernova،  پانزدهیمن آلبوم استودیویی جو ستریانی را یک اثر کانسپت دانست – این اثر یک روایت آزاد را دنبال می‌کند که توسط قهرمان گیتاریست‌اش همچون رویایی پرداخت شده‌است. مرگ معنوی و تولد دوباره‌ی همزاد غیرزمینی و برون‌گرای ستریانی که نامش، «شوک‌ویو سوپرنووا» هم به اندازه‌ای که باید عجیب غریب است.

اما راه دیگر این است که آن را «الهام گرفته‌شده» بدانیم، تعبیری که ستریانی خود بیشتر می‌پسندد. ستریانی درباره این آلبوم می‌گوید: «نه اینکه با (Tommy، کانسپت آلبوم گروه The Who) و تعداد دیگری از این کانسپت آلبوم‌ها مخالف باشم اما من هیچ‌وقت خیلی اهل کانسپت آلبوم‌های خیلی سرراست نبوده‌ام... ایده‌ی اصلی که پشت این کار بود بیشتر کاربردی بود، این کاربرد را داشت که به من اجازه دهد قطعه به قطعه تصمیمات خلاقانه‌ای بگیرم و روی حال و هوا و مود آن‌ها کار کنم. بنابراین از این زاویه اثری منعطف و با فرمی آزاد است هرچند که لحنی کلی از نوسازی و بیداری در سراسر آن احساس می‌شود و  در آن کمی هم داستان - اگر اهلش باشید - برای دنبال کردن وجود دارد»

جلسات برای تهیه این آلبوم در منزل ستریانی در کالیفرنیا برگزار می‌شد و ستریانی همراه با یار همیشه‌گی‌اش جان کانیبرتی (کسی که در تهیه‌کردن تعدادی از آثارش کنار او بوده) با دیگر اعضای گروه ملاقات می‌کردند. ستریانی درباره این همکاری می‌گوید: «خیلی سخت است که گروهی مسئولیت‌پذیرتر، خلاق‌تر و بهتر از این طلب کنید... هرچند کسانی که در آلبوم قبلی‌ام با آن‌ها کار کردم هم خیلی عالی بودند اما باید صدای این‌ها را هم بشنوید»

ستریانی همچنین درباره چهار قطعه از این آلبوم توضیحاتی می‌دهد. قطعات «Keep on Movin»، «In My Pocket»، «Crazy Joey» و «Scarborough Stomp» از برنامه  آلبوم قبلی او به نام  «Unstoppable Momentum» بیرون گذاشته شده بودند. او درباره این قطعات می‌گوید: «این قطعات در آن زمان به اندازه کافی کامل نبودند برای همین آن‌ها را کنار گذاشتم... وقتی شروع به تهیه آلبوم جدید کردم دیدم آن‌ها هنوز حرفی برای گفتن دارند و به لحاظ موسیقایی و تماتیک با قطعات جدیدی که کار کرده‌ام همخوانی دارند بنابراین آن‌ها را دوباره به دست گرفتم و این بار تمام‌شان کردم»

همچنین او درباره نحوه ارائه کارش در این اثر می‌گوید: «فکر می‌کنم وقتی آدم کمی سرراست تر بنوازد اثرش راحت‌تر به مردم می‌رسد. مردم می‌توانند با مودهایی که می‌شنوند ارتباط شخصی‌تری برقرار کنند چون صداها سرراست تر و مستقیم‌تر هستند. بعضی‌ها می‌گویند این آلبوم بهترین صدای من است. البته این مسئله همیشه هدف من بوده است اما خیلی خوشایند است که بشنوی درست به هدف زده‌ای»

«من به دنبال چیزی بودم که برایم ناشناخته و غیر قابل تعریف بود. اینطور کارکردن خیلی سخت است – اینکه ندانی چه کاری می‌خواهی بکنی و به دنبال چه چیزی هستی. اما وقتی آن را به دست می‌آوری لحظه حقیقتا شادی‌اوری است.
منبع: 
مجله گیتارورلد

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مرداد 1394 - 09:07

دیدگاه‌ها

یکشنبه 4 مرداد 1394 - 15:50

این آلبوم در یک کلام فوق العادس...
همین الان داشتم گوشش میکردم ، انگار نت ها دارن برای آدم داستان تعریف میکنن (وقتی گوشش میدی)
حتمآ دانلود کنین و گوش کنین ... من خودم پشت PES گوش میدم همه تیما رو لوله میکنم ، خخخخخخ

دوشنبه 5 مرداد 1394 - 03:11

ساتریانی بزرگ... مبدع بسیاری از تکنیکهای گیتار که برخی فقط توسط خود او قابل اجراست مثل تریوله معکوس روی دسته ساز با حرکت معکوس دست با تمپوی 180!!!
فقط باید دید تا فهمید چه کرده!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جوساتریانی : در جستجوی ناشناخته‌های موسیقی بودم | موسیقی ما