برنامه یاد بعضی نفرات
 
اركستر فيلارمونيك جايگزين اركستر زهي پارسيان شد
در اولين اجراي صحنه‌اي توسط علي رهبری در ساختار جديد؛
اركستر فيلارمونيك جايگزين اركستر زهي پارسيان شد
موسیقی ما - اركستر زهي پارسيان بعداز كش و قوس‌هاي فراوان و پشت سر گذاشتن انبوهي از مشكلات مالي كه براي حضور رهبر با آن مواجه شده بود، در جديدترين اجراي خود تبديل به اكستر فيلارمونيك پارسيان با ساختار سمفونيك مي‌شود. علي رهبري نيز قرار است در تركيب جديد اين اركستر؛ به صحنه آمده و كنسرت‌هاي چهار روزه اركستر زهي پارسيان را كه اين‌بار اركستر فيلارمونيك پارسيان نام گرفته است را در هفته اول مهرماه در تالار وحدت رهبري كند.

نيما زاهد(سخنگوي اركستر زهي پارسيان) گفت: باتوجه به قابليت اركستر زهي پارسيان قرار شد اين اركستر تبديل به اركستر فيلارمونيك پارسيان شود و در اين صورت كشور ما براي نخستين بار از مزيت‌هاي يك اركستر خصوصي بهره مي‌برد.

وي افزود: اركستر زهي پارسيان در تركيب جديد گروه آرت نوا با 19 نفر به تركيب 31 نفره ما اضافه شده و درنهايت اركستر زهي به اركستر سمفونيك اما در بخش خصوصي تبديل مي‌شويم.

زاهدي در پاسخ به اين پرسش كه مسائل مالي اين اركستر در اجراي مهرماه چگونه تامين شده است، خاطرنشان كرد: براي اين اجرا؛ موسسه موسيقي آواي خورشيد قرار است به كمك اركستر بيايد.

وي ادامه داد: اركستر زهي پارسيان بدون هيچ پشتوانه دولتي بيش از 10 سال است كه در حوزه موسيقي فعاليت مي‌كند و سرمايه‌هاي آن به صورت خودجوش و دروني تامين شده است.

به‌گفته زاهدي، زماني كه اركستر خودجوش نباشد و منابع خود را از راه‌هاي دولتي تامين كند، مانند رودخانه‌هاي فصلي است كه بعداز پايان برف زمستاني؛ خشك مي‌شود.

وي درباره برنامه‌هاي مهرماه اين اركستر كه ديگر اركستر فيلارمونيك پارسيان شناسانده مي‌شود، گفت: چهار شب اجراي اين اركستر به‌عنوان «شب‌هاي بتهوون» معروف است. در اين اجراها؛ قطعاتي از اين آهنگساز بزرگ اجرا مي‌شود.

زاهدي ادامه داد: هم اكنون امور مربوط به كسب مجوز براي اين اجرات آغاز شده است كه اين پروسه احتمالا دو تا سه ماه زمان مي‌برد.

سخنگوي اركستر زهي پارسيان درباره چگونگي حضور علي رهبري در اين اجرا گفت: با علي رهبري به توافق رسيده‌ايم و بعداز گرفتن مجوز؛ وي شهريور ماه براي تمرين با اركستر به ايران مي‌آيد.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

dameton garm behtarin iran hastid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

beravo be maziare zahiredini marde shekast napazire mosighi beravoooooooo

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اركستر فيلارمونيك جايگزين اركستر زهي پارسيان شد | موسیقی ما