برنامه یاد بعضی نفرات
 
«علیزاده» و «خلج» سال آینده در دیگر شهرستان‌ها کنسرت می‌دهند
موسیقی ما- مجید خلج، نوازنده تنبک از برگزاری کنسرت خود و حسین علیزاده در سال آینده در سایر شهرستان‌های ایران خبر داد. مجید خلج نوازنده تنبک گفت: من و علیزاده خارج از کشور کنسرت‌های بسیاری داریم اما معتقدم که تماشاچیان کنسرت‌های ما در شهرستان‌ها هیچ چیزی از بالا‌ترین شنونده‌های ما در تمام دنیا کم نداشتند. رفتار مردم، حس و مهری که به ما منتقل کردند به قدری آموزنده و با ارزش است که قابل بیان نیست.

وی ادامه داد: مردم هنر دوست ایران چندین کلید طلایی در کارم به من هدیه کردند و من با یک خاطره زیبا از ایران می‌روم.

این نوازنده سازهای کوبه‌ای در خصوص اجرای دوباره خود در سایر شهرستانهای ایران اظهار داشت: برنامه ما این خواهد بود که سال آینده نیز بتوانیم در تهران و دیگر شهر‌ها کنسرت‌هایی را برگزار کنیم.

خلج ادامه داد: ما در سال جاری نیز کنسرت‌هایی را با آقای علیزاده در کشورهای مختلف خواهیم داشت.

این نوازنده بم‌دایره درباره شیوه و تکنیک نوازندگی خود اظهار داشت: این تجربه حدود ۲۰ سال پیش در نخستین دیدار و کنسرتم با آقای علیزاده رخ داد. از آن زمان دائم به این فکر بودم که چگونه از قالب‌های گذشته بیرون بیایم. به این شکل تجربه من در این زمینه شروع شد به طوری که تمام انگشت‌گذاری‌ها و صداهایی جدیدی که از نوازندگی من بیرون می‌آید زاییده تجربیاتی هستند که روی صحنه انجام شده است.

وی ادامه داد: من با علیزاده حدود ۲۰۰ کنسرت در سراسر جهان برگزار کردیم بر این اساس بنده احساس، بیان ‌سازی، شیوه پرداخت به جملات موسیقی و حتی قطعات ضربی و... ایشان را می‌شناسم و بسته به این شیوه‌ها از ریتم‌های مختلف استفاده می‌کنم این‌ها در واقع تکنیک‌هایی هستند که در خدمت بیان لحظه به وجود آمدند و قبلا درباره آن‌ها تصمیم‌گیری نشده است.

خلج در خاتمه خاطرنشان کرد: من هم اکنون در آکادمی شهر بازل در سوییس و نیز در مرکز «سیته دولاموزیک» پاریس ساز تنبک را به شیوه استاد تهرانی که خود از شاگردان نسل دوم ایشان هستم را آموش می‌دهم.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اردیبهشت 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «علیزاده» و «خلج» سال آینده در دیگر شهرستان‌ها کنسرت می‌دهند | موسیقی ما