برنامه یاد بعضی نفرات
 
علی رهبری:
آثار «یانی» بوی نفتالین می‌دهند
موسیقی ما - رهبر ارکستر ایرانی معتقد است: این روز‌ها تبلیغات بی‌نظیری برای آقای «یانی» از طرف عده‌ای افراد فاقد مسوولیت مطرح می‌شود؛ اما باید به استحضار برسانم که آقای «یانی» و آثارش دیگر بوی «نفتالین» می‌دهند.

علی رهبری که ساکن وین است و به‌عنوان «مایسترو الکساندر رهبری» شهرت دارد، در اظهاراتی گفت: حدود ۲۱ سال پیش که من اپرای ملی انگلستان را در لندن رهبری می‌کردم، آقای شهرداد روحانی از من خواهش کرد که برای آقای «یانی» و اجرای یک کنسرت در یونان، نوازندگانی را جمع کنیم. من هم از مدیر برنامه‌هایم در انگلستان٬ آقای زگال، خواهش کردم که برایشان نوازنده جمع‌آوری کند. به این ترتیب، کنسرتی در یونان اجرا شد. البته بعد‌ها متوجه شدم، این نوازنده‌ها را برای تبلیغات بیشتر٬ یک «ارکس‌تر معروف» نامیده‌اند.

رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: آن زمان آقای «یانی» کنسرت‌هایی مردم‌پسند را در سطح آقای «انوشیروان روحانی» خودمان اجرا می‌کرد، البته او در محافل فرهنگی جدی و سطح بالا٬ به هیچ‌وجه مطرح نبود؛ نه از نظر آهنگساری و نه از نظر نوازندگی پیانو و اصولا مطرح کردن نام ایشان در شأن وزارت فرهنگ یک کشور نیست. کما این‌که صحبت کردن دربارهٔ ایشان و افرادی امثال او می‌تواند باعث خدشه‌دار شدن سطح فرهنگی کشور شود.

این هنرمند مقیم اتریش بیان کرد: درست به‌خاطر دارم که آقای شهرداد روحانی هم بعد از این برنامه، خیلی از آقای «یانی» راضی نبود.

رهبری همچنین گفت: فراموش نکنید که مردم هنردوست ایران بیش از هر کشور دیگری، آنقدر تشنهٔ موسیقی هستند که همیشه به بهترین نحو از این هنر استقبال می‌کنند.

او افزود: در این دوران که آب گل‌آلود است، ماهی‌گیران آماتور هم بسیار حرفه‌ای جلوه می‌کنند.

مدتی است که گفته می‌شود «یانی» اوایل سال آینده در ایران کنسرتی خواهد داشت.

یانی کریسومالیس معروف به «یانی»، موسیقیدان، پیانیست، نوازنده کیبورد و آهنگساز اهل یونان است. عمدهٔ موفقیت یانی با اجرای کنسرت در آکروپولیس یونان به‌دست آمده است. از این کنسرت یانی به‌عنوان پربیننده‌ترین و زیبا‌ترین کنسرت موسیقی یاد می‌شود.

در کارنامهٔ فعالیت‌های علی رهبری این عناوین وجود دارد: برندهٔ مدال نقرهٔ مسابقات جهانی رهبری ارکستر برای ایران در سوئیس، برندهٔ مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکس‌تر برای ایران در فرانسه، رهبری بیش از ۱۲۰ ارکس‌تر در سراسر جهان از جمله برلین، وین، پاریس، لندن، توکیو و تورونتو، مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک در بروکسل، پراگ، مالاگا و زاگرب، انتشار بیش از ۲۰۰ آلبوم در بازارهای بین‌المللی از جمله آثار شش آهنگساز ایرانی، صاحب بالا‌ترین نشان هنری از کشورهای اسپانیا، بلژیک و جمهوری چک. او در سال ۱۳۸۳ رهبر ارکس‌تر سمفونیک تهران بود.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1393 - 11:42

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 12:00

بله به جای این کارا ب موسیقی خودمون بها بدید

سه شنبه 14 بهمن 1393 - 02:56
فرزان

موسیقی خودمون ؟ مثلا کسی بخواد موسیقی خودمونو بها بده میگه ولش کن یه رهبری بذار گوش بدیم بها داده باشیم؟ ایشون الان نماینده موسیقی همون وین هستند نه خودمون .

2.146.247.63
یکشنبه 12 بهمن 1393 - 12:09

متاسفانه ما مردم ایران خیلی متعصب هستیم ، قبلا هم آقای کامکار از زبان آقای روحانی ، همین حرف رو در مورد یانی گفتن ، اما مردم به خاطر یانی ، به آقای کامکار بد وبیراه گفتن و حالا هم که آقای رهبری که یک متخصص در زمینه موسیقی هستن ، این حرف رو میزنن ، کسی گوش نمیده و مردم لج بازی میکنن و برای حرف یه موسیقیدان هم وطن خودشون ارزش قائل نیستن

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 12:21

دردود بر هموطن هنرمند و با سوادمون. واقعا قابل ستایش و تقدیره.

در کارنامهٔ فعالیت‌های علی رهبری این عناوین وجود دارد: برندهٔ مدال نقرهٔ مسابقات جهانی رهبری ارکستر برای ایران در سوئیس، برندهٔ مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکس‌تر برای ایران در فرانسه، رهبری بیش از ۱۲۰ ارکس‌تر در سراسر جهان از جمله برلین، وین، پاریس، لندن، توکیو و تورونتو، مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک در بروکسل، پراگ، مالاگا و زاگرب، انتشار بیش از ۲۰۰ آلبوم در بازارهای بین‌المللی از جمله آثار شش آهنگساز ایرانی، صاحب بالا‌ترین نشان هنری از کشورهای اسپانیا، بلژیک و جمهوری چک. او در سال ۱۳۸۳ رهبر ارکس‌تر سمفونیک تهران بود.

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 12:30

فعلا که همه با بوی نفتالین حال میکنند نه با عطر موسیقی اینان
امیدوارم این حرف ها از روی حسادت نباسند

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 16:03
فرشاد ش

اميدوار نباش. مطمئن باش که از روي حسادت نيست.
ياني در مقايسه با علي رهبري صفر هم نميگيره.
حضور ياني به شرط اينکه هزينه اي نداشته باشه خوبه. اگه قراره هزينه اي بشه بهتره انجام نشه.

2.146.89.10
سه شنبه 14 بهمن 1393 - 19:56
امین

دوست عزیز. بحث نمره دهی نیست. شاید یانی در مقابل خیلی از بزرگان موسیقی کوچک باشه. ولی موسیقی رو به دنیا عرضه کرده که مورد پسند همه قرار گرفته، و من فک می کنم این از صد تا دکترای موسیقی برای یه آهنگساز با ارزش تره. چطوره که من به شخصه که هم موسیقیدانم و هم بسیاری از اثرات هنری رو از همه جای دنیا دنبال می کنم اسمی از رهبری نشنیده بودم؟ این حرف ها کسی رو به جایی نرسونده. یکم از خارجی ها یاد بگیریم که چطور به همکارای خودشون احترام میزارن...

188.245.193.214
یکشنبه 12 بهمن 1393 - 15:32

متوجه نشدم چرا دوستان انقدر به این کنسرت حساس شدن؟
یعنی با اجرای این کنسرت ما دچار فروپاشی فرهنگی میشیم؟

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 15:42

من نمی دونم چرا ما باید یک نفر رو تحقیر کنیم...فعلا که اگه آقای یانی کنسرت بذارن خیلی استقبال بیش تری می شه تا آقای رهبری...

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 16:00

متاسافانه همیشه یا افراط داریم یا تفریط. چه اشکالی داره مردم با موسیقی یانی لذت ببرند با موسیقی آقای روحانی لذت ببرند و با موسیقی شما هم لذت ببرند. چه اشکالی داره مسئول وزارت ارشاد از علاقه مردم به یانی آگاه باشدو زمینه کنسرت او را مثل خیلی هنرمندان دیگه فراهم کند. چرا یانی که اینقدر با شنونده ارتباط خوبی برقرار میکنه باید مغضوب هنرمندان ما باشه.

اصلا یانی بی سواد و عامی... مهم لذتی است که شنونده با موسقی او می برد و ارتباطی است که برقرار می کند. حالا بوی نفتالین بدهد یا بهترین عطر یونانی (حالا آثارش شاید ولی خودمونیم دیگه خودش بوی نفتالین نمیده!!!!!) اینقد سخت نگیریم خب بجای این همه تخریب و تعریف بی جا از موسیقی لذت ببریم و اگه بده نقدش کنیم به نظرم!

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 16:49

اگه آثار یانی رو گوش نداده بودم شاید این حرفها رو باور میکردم

یکشنبه 25 خرداد 1399 - 09:34
محمدحسین شهریاری

آره دقیقا خخخخ

151.233.129.121
یکشنبه 12 بهمن 1393 - 18:18

به نظرم بررسی کنید که چرا عده زیادی از مردم یانی و دوست دارن و می پسندن..به جای تخریب

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 20:56

برای اینکه شخصی یه موسیقیدان موفق باشه، تحصیلات موسیقی بسیار کارسازه اما همه چیز نیست. موسیقی بیش از تحصیلات به ذوق نیاز داره درست مانند سرودن شعر. اگر چه شاعر نیاز به دانش ادبی داره اما باز هم ذوق حرف اول رو میزنه.
چه بسیارند افرادی که سواد موسیقی بالایی دارن و چه بسیارند کسانی که سواد ادبی بالایی دارند اما نه دسته اول موسیقیدانان موفقی بوده اند و نه دسته دوم شاعرانی موفق.
برای مثال همین جناب مختاباد دکتری موسیقی خودش رو از یک دانشکده معتبر موسیقی گرفته ولی آیا موسیقیدان خیلی موفقی شده؟ ولی درمقابل جوانی مثل علی قمصری با مدرک کارشناسی موسیقی می بینیم که چه ملودی ها و هارمونی های پیچیده ای خلق میکنه. چرا؟ چون ذوق این کار رو داره.
یانی هم موسیقی دانیه که ذوق داره و با ذوق خودش این آثار زیبا رو ساخته.
آقای شهرداد روحانی هم شهرت خودش رو مدیون همین کنسرت آکروپلیس یونانه و واقعا و انصافا کار آنچنان بزرگی هم در موسیقی انجام نداده.
متاسفاده بین موسیقیدان های ما باب شده که با کوبیدن دیگران قصد بزرگ نشون دادن خودشونو دارن.
ارسلان و بعد از اونم اردوان کامکار هم در مورد یانی همین حرف ها رو زدن. اردوان کامکار سنتور نواز بسیار بسیار با تکنیک و قدرتمندیه ولی اگه باز هم منصفانه قضاوت کنیم، اردوان هم کار خاصی توی موسیقی ایران نکرده. اردوان خلاصه شده در 4-5 تا آلبوم تکنوازی که البته چندتا از بهترین آثار در زمینه تکنوازیه سنتوره ولی آیا این تعداد کار به اندازه ادعایی که در زمینه موسیقی داره هست؟

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 21:20

خب حق داره
خیلیا یانی رو هی بزرگ کردن
همین یانی بود که بار ها به مرحوم نیما وارسته نامه نوشت که بیا جز گروهم شو

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 22:00

جناب استاد در کمالات و فضل شما هیچ شکی نیست.
اما به نظر انسانی نیست که به آثار انسان دیگری اینگونه توهین کنید.
در کنار افتخارات زیادی که در موسیقی داشتید، داشتن کمی احترام و ادب و انسانیت هم بد نیست

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 22:27

از یه هنرمند مثه آقای رهبری انتظار همچین اظهار نظری رو نداشتم
هنرمند اونه که هنرش رو مردم دوست داشته باشن باهاش خاطره داشته باشن ملاک هنرمند بودن مدال هها و عناوین رنگارنگ نیست بلکه موندگاریه آثارشون تو نظر مردمه که تو این زمینه آثار یانی یه سرو گردن بالاترن حالا هرچه هم که از نظر فنی و موسیقایی بخوان بهش ایراد بگیرن
اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب
گر طبع نیست تو را کژ طبع جانوری

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 22:35

میشه بگید آقای رهبری چه صحبت کارشناسی داشتن؟
آثار یانی بوی نفتالین میدهد.
واقعا مبهوت این همه بحث فنی و علمی پیرامون موسیقی هستم.
آقای رهبری موسیقیدان بزرگی هستند و ما انتظار حرف های پخته از این عزیز داریم. بوی نفتالین در کدام مبحث موسیقی آمده است؟
این عزیزان (کامکار و رهبری) از روی کینه و نفرت درباره یانی صحبت میکنند. هیچ حرف پخته و علمی تابحال از این عزیزان نشنیدیم.
آقایان اگر نمیتوانند کسی را نقد کنند لطفا توهین نکنند. بوی نفتالین؟
این نشان می دهد که توانایی و قابلیت های هنری هیچ وابستگی به ادب و شخصیت ندارد!
هنرمند کسی است که هر دو ویژگی را دارا باشد...

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 22:46

اقا مویسیقی که فقط کلاسیک و سنتی نیست ما نیو ایج دوس داریم کنسرت یانی هم میریم نیازی به نظر نیست شما برید خودتان را نقد کنید ....

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 23:54

می دونین چرا این همه موسیقی دان دارن از یانی بد میگن؟! چون از خود جامعه موسیقی بیرون نیومده! یانی از صفر شروع کرد! یه ادم بی ادعا بود و هیچی نداشت ولی با تلاش خودش الان بسیار محبوب هستش تو تمام دنیا و اینو بعضی از احالی موسیقی بخاطر حسادتشون نمی تونن تحمل کنن و هی دارن ازش بد میگن! اگه عرضه داشتن لااقل نصف ... اصلا یک چهارم یانی طرفدار داشتن خب! موسیقی برای مردم ساخته میشه و مردم آخرین نظر رو میدن نه شما!

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 01:15

آقای رهبری خسته نباشند واقعا .....
ایشون اگه دلشون برای فرهنگ این مرز و بوم میسوزه برای چی مقیم اترش هستن؟؟؟
خب اگه یانی بده شما بیا تو ایران فعالیت کن ما از موسیقی شما لذت ببریم
چرا به جای رقابت با یانی همه دارن تخریبش میکنن؟؟؟
آیا این اجرا به فرهنگ غنی ایران آسیب میزنه ؟؟ (هرچند فرهنگ غنی هم نداریم)
موسیقی یانی رو همه از جمله خودم دوست دارن . مطمعنا اگه تو استادیوم آزادی هم کنسرت برگزار کنه تمام استادیوم پر میشه

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 02:25

زنده باد یانی زنده باد سبک نیو ایج

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 10:42

این نظر شما بی منطق ترین نظری بود که تا حالا شنیدم . تا حالا آهنگ های یانی و یا حتی کلایدرمن رو یک بار هم درست شنیدین که این نظر رو میدین . هنر تنها متعلق به یک شخص خاص و یا گروه یا کشور خاصی نیست . واقعا براتون متاسفم که هنوز درک درستی از هنر ندارین و خودتون رو هنرمند می دونین . در آثار یانی من بوی زندگی رو استشمام می کنم و امثال شما بوی نفتالین .

A.A
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 12:05

با سلام به همه طرفداران یانی و کیتارو

ای کاش اهنگسازهای ایرانی هم بی سواد و عوام فریب بودند تا این همه کار زیبا مثل کارهای یانی میساختند.
متاسفم برای اقایان کامکار و رهبری که بجای نقد فنی با استفاده از کلماتی که بوی عقده و حسادت میده شخصیت خودشونو زیر سوال میبرن.
اگه یانی فقط با پول این همه هنرمند مشهور تو تیمش جمع کرده حتما اقای روحانی هم به خاطر پول با یک بی سواد و عوام فریب کار میکنه؟!!
این اقایون چرا تو کشور خودشون کنسرت اجرا یا رهبری نمیکنن و اگه این اتفاق بیفته چقدر مردم استقبال میکنند؟
مصاحبه یانی رو بخونید و از ادب و احترامش به همه ایرانی ها لذت ببرید.
تا قبل از صحبت اومدن یانی به ایران این حرفها زده نمیشد نمیدونم یه دفه چی شد که یانی بی سواد و عوام فریب شد و کاراش بوی نفتالین داد!!!!!!!!
این مردمن که تو کنسرتا شرکت میکنن وگرنه شما برای کی میخاید کنسرت بذارید.

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 12:14

هر چي باشه از كنسرت اين خوانندگان پاپ خودمون كه بهتره.

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 22:32
علی

درود بر شما

2.185.188.250
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 13:09

وقتی کسی مثل علی رهبری (که در دانش موسیقیش شکی نیست)اینقدر تند به یانی می تازه و با کلامی سخیف از اون نام می بره شک میکنم که آیا واقعا این تحصیلات و مدالها در شخصیت افراد هم اثر می کنه؟؟؟؟جناب آقای رهبری در کشور ما هزاران نفر موسیقی را در دانشگاه می خوانند ولی یک نفرشان میرزا عبدالله نمی شود.هزاران نفر به کلاسها و رشته بازیگری می روند ولی ببینید چند نفرشان میشوند برنده حوایز جشنواره فجر و محبوب مردم؟؟؟؟دیدتان را وسیع کنید.مردم دنبال مباحث کلاسیکنیستند. همین بقول شما نفتالین یانی برای سالم ماندن مردم در گوش دادن موسیقی بقول شما سخیف کافی است وگرنه مردم علاقه ای به موسیقی سنگین امثال شما ندارند.
در همه جای دنیا سواد موسیقی مهم نیست کاریزمای موسیقی مهم است.وگرنه مرحوم باخ هیچوقت دانشکده موسیقی نرفت!!!!!

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 13:38

به نظر من وجود سلایق متفاوت و گاهی متضاد در موسیقی کاملا طبیعیه. قرار نیست همه در همه حال باخ و بتهوون گوش بدن. برای من لذت شنیدن موسیقی به نوعی پاسخ به احساسات درونی خودم هست. حالا یک زمانی از شنیدن موسیقی کلاسیک لذت می برم و زمانی از شنیدن موسیقی پاپ. به نظرم هرقدر تنالیته و رنگامیزی اجرای موسیقی در کشور ما غنی تر و متنوع تر باشه برای ارتقا فرهنگ و شعور موسیقایی مخاطب مناسب تره.

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 15:52

فقط میتوان گفت که متأسفم برای فرهنگِ این مملکت که مسببِ چنین بی بند و باری ها برای موسیقیدانانِ داخلی شده !
آقای رهبریِ عزیز شما چرا !؟
دانشِ حقیقی به حفظ کردنِ "دو دو تا چهارتا" نیست که به درکِ اصالتِ ضرب و تقسیم است!
اولا که آقایِ یانی در هر سطحی باشد یک هنرمند است و یک آهنگسازی که ملودیهایِ غنی و خوش پرداختی در کارنامه اش دارد،
دوما عدمِ مدیریتِ صحیحِ مسئولان نباید میخی شود به چشمِ یانی و دوستدارانش که در نهایت با اعتراضِ بی اساس و خارج از شئونِ شخصیتیِ یک استاد مثلِ آقایِ رهبری همراه باشد که باید خواستارِ جریانی شد تا زمینۀ اجرا با فضاهایِ متفاوت و اقتصاد و سرمایه گذاریِ صحیح در سطحِ کشور نمود پیدا کند به دور از هر گونه کل کل و تعصبِ کودکانه!
وقتی چنین نظراتِ خصمانه ای را میخوانم تنها چیزی که بر زبانم باقی میماند آه و افسوسی است باید به حالِ الگوهایی همچون استاد رهبری و کامکار کشید و خورد که وقتی ریشۀ مشکلات را این بزرگواران هم درک نمیکنند دیگر از مسئولین چه توقعی میشود داشت!؟
کاش جوایزی که نام برده شد، بابتِ تفکر و منزلتِ این آقایان بود تا صرفا تخصصِ فنی اِشان که چه بسا هنرِ واقعی در این فضا نهفته است نه در کسبِ صِرفیِ علم.
با آرزویِ توفیق و کرامت برایِ تمامیِ هنرمندان و هنر دوستانِ ایران و جهان.

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 19:18

تازگی ها جناب رهبری
می خواهند نقش رهبری خودشون رو توسعه بدن و اظهارنظر ها و دخالت های عجیبی می کنند
چه جالب خیلی ها موفقیت کنسرت معروف یانی رو به خودشون نسبت میدن
برای خود من جالبه که بااین همه سابقه و تجربه و احساس اینگونه مغرضانه و از روی حسادت نظر میدن

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 22:35

آقا فرشاد ش
شما یا احساس و تشخیص درست موسیقی رو ندارید یا زیادی تحت تاثیر قرارگرفتی

سه شنبه 14 بهمن 1393 - 02:48

تازگی ها لفظ " استاد " را که می شنوم ترس برم می دارد که یا خدا باز این اساتید چه ایراد فرمودند و کدام انسان بی گناه را با علمشان به زمین گرم کوبیده اند، که اصولا علم در این مرز و بوم فقط برای کوبیدن دیگران به زمین گرم است و لاغیر. هر چه میزان علم و استادیتان بیشتر باشد بیشتر حق دارید دریده صحبت کنید و طرف مقابل را حالا هر کسی که می خواهد باشد را بکوبید . مردم هم که همه مشتی عوام الناس هستند که نیاز به هدایت امثال شما دارند تا از اشتباه دربیایند ...
خیر.اما دیگر برای گوش مردم نمی توانید تصمیم بگیرید و اینبار باید نظرتان را برای خودتان نگه دارید و تشریف بیارید پایین. احتراما،صحبت هایتان سراسر واژه های بی معنایی اند که فقط شبهه ی دانشوری می آورند و متاسفانه و با وجود احترامی که برایتان قائل "بودم" باید بگویم با این ادبیات خودتان را در حد فضله ای فاضل نما پایین کشیدید.
نمی دانم چرا متوجه نیستید که دارید خودتان را لو می دهید !؟
اینهمه تخصص دارید و القاب و عناوین به خودتان آویخته اید ... آهنگهایتان کجاست؟ در موسیقی که لقب گوش نمیدهند استاد...
می دانید در دنیا کلی آدم سرطانی ریخته که موقع شیمی درمانی لقب و عنوان را کاری ندارند و آهنگهای یانی را گوش می دهند ؟
خوشحالم که یانی مثل شما " استاد " نیست و متاسفم که در ایران اینهمه "استاد" ریخته .

چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 03:42
سیاوش

خانم فرزان لطفا بی حرمتی نکنید فض...ه!!ایشان هر چه گفته اند یک ایرانی هستند و در سطح اول عمیقترین و پیچیده ترین سبک موسیق دنیا!درست که نباید شان خودشون رو با این بحث پایین بیارن ولی اگه شما و سایر دوستان حق دارن این هنرمند برجسته ایرانی رو اینچنین زیر سوال ببرن پس ایشون به عنوان یه رهبر ارکستر طراز اول حتما حق دارن از دیدگاه خودشوون موسیقی یانی رو دوست نداشته باشن!
ضمنا ایشون رهبر ارکستر هستن نیازی تیست آهنگی از خودشون ساخته باشن که شما شنیده باشید دوست عزیز.

188.158.225.72
یکشنبه 25 خرداد 1399 - 10:11
محمدحسین شهریاری

فرزان کاملا درست میگه ضربه ای که آقای کامکار و روحانی با این حرفاشون میزنند به موسیقی ایران و آینده آن میزنند هر ایرانی باید هشیار باشد این که یک موسیقی جهانی بوی نفتالین میدهد یعنی چه ؟
همه دنیا دارن لذت میبرن حالا این برای فرهنگ غنی ایران اخه هست؟
من فکر میکنم این حرف ها حرف خودشان نیست بلکه پول گرفته اند تا اینها را بزنند چون دیدن ایرانی ها علاقه دارند و ممکنه از یانی برای سبک موسیقی ایرانی الهام بگیرند نگرانند.
اگه کامکار و امثال آنها ما ایرانی ها را مخاطب خودش قرار میدهد از اتریش بیان تهران و کنسرت های ما را رهبری کنند.

151.233.129.121
سه شنبه 14 بهمن 1393 - 12:50

من نمیدونم چرا یه عده نمیخوان بفهمن که موسیقی چیزی فراتر از دو دوتا چهارتا و تئوری هستش
سواد آکادمیک موسیقی خوبه اما موسیقی واسه کی ساخته میشه؟! غیر اینه که واسه مردم ساخته میشه؟! اصولی ترین کار موسیقی جهان رو انجام بده اما کسی رغبت نکنه گوشش بده! به چه دردی میخوره خب؟! 10 تا جایزه به این کارم بدن ارزش چندانی نداره
هنرمند واقعی اونه که با کاراش قلب مردم رو تسخیر کنه نه اون کسی که سوادش خیلی بالاس
متاسفانه تو کشور ما هر کی 4 تا کلاس موسیقی میره و دو ترم درس موسیقی میخونه فک میکنه دیگه خود بتهوونه و خدارم بنده نیست و خیلی راحت شروع میکنه به زیر سوال بردن هنرمندایی که کلی طرفدار دارن! تو مقیاس جهانیشم که استاد رهبری هنرمندی مثل یانی رو تحقیر میکنه! آقای رهبری از شما دیگه همچین انتظاری نمیرفت با این همه سال سابقه و تجربه

سه شنبه 14 بهمن 1393 - 21:21

سلام خدمت همه عزيزان علي الخصوص مديران سايت
در پاسخ به انتقاد خوان السترين دولتوشك عزيز بايد عرض كنم كه خير شما در اشتباهيد
ياني نه نوازنده خوبيه نه آهنگساز خوب و نه تنظيم كننده جالب اما يكي از وزنه هاي سنگين عصر جديد موسيقي جهان
براي هر كسي افتخاره كه يكبار كنسرت ايشون رو از نزديك ببينه
يادم نميره يكبار آقاي همايون فال جان در كنسرت بلوچستان سالن قپان توضيحاتي رو در مورد مقايسه اش با ياني داد
ايشون گفت خستگي و بي رمغي در شان يك هنرمند(artist)
نيست . لذا ما نبايد خودجوش و بي اطلاعات قبلي شخصي مثل آقاي رهبري رو مورد انتقاد قرار بديم . همچنين جناب آقاي روحاني عزيز هم از پرزيدنتهاي محبوب مردم هستند
من خودم به شخصه به كنسرت ياني خواهم رفت و به انتقادهاي پيراموني هم اهميت نخواهم داد با اينكه خودم از مخالفين سرسخت اين نوع از موسيقي هستم .
با تشكر از سايت موسيقي ما

چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 12:51
سورج

دوست عزیز، چه آقای رهبری چه هر "استاد" دیگری صرفا به اسمِ "استاد" بودنشان نباید هویتِ آهنگساز بودن یا نبودنِ شخصی مثلِ یانی که خودش را در زمُرۀ آهنگسازانِ دقیقِ جهان طیقِ استادنداردها و تعریفِ آهنگسازی ثابت کرده،زیرِ سؤال ببرند چرا که شخصِ یانی هم هیچ ادعایی جز آهنگسازی نداشته و از باقیِ فعالیتهایش بعنوانِ تجربه یاد کرده و خودش به تنهایی آهنگسازِ بسیار کار بلد و کارشناسی است که این در جنسِ ملودیها و به پرداخت رسیدنِ آنها کاملا عیان است.
سلیقه، یک مسألۀ شخصی است اما همانطور که در جملۀ پایانیِ شما مشهود است،چه خوب که انسان از رویِ آگاهی به آثارِ خوب و بد، به آنها تمایل نشان دهد یا از آنها گریزان شود چرا که بحثِ سلیقه، جُدا از یک مسألۀ شخصی بودن که ناشی از هزاران عادت و ایدئولوژیِ کاملا شخصی است، در اصل، به معنایِ گرایش است و این یعنی از بینِ چند اثر خوب، گرایش به یک فضا بیشتر است که این هم نشأت گرفته از ذات و فرهنگِ شخص می باشد که مستلزمِ شناخت است اما اگر سلیقه، چیزی جز این معنا دهد کاملا مغلطه می باشد چرا که هر چیزی مانند هنر و شاخه هایش، تعریفِ خودش را داراست و طبقِ تعریفی که موسیقی درونِ خود دارد، آثارِ یانی اکثرا درست و زیبا هستند فقط در برخی از آنها تنظیم دچار نقص بوده است.
برایِ مفهومِ دقیقِ عرائضم شما را به کتابِ "موسیقی برای همه-همه برای موسیقی" از "آربرتو چاوُنسیان" به ترجمۀ "صادقِ ثبوط" ارجاع میدهم که بسیار مفصل به بحثِ موسیقی و فلسفۀ آن پرداخته است طوریکه در می یابید هنر،تعریفی دارد فراتر از علم و فرمولجات و چه بسا علوم از درونِ آن شکل گرفته است!
جسارتِ بنده را بابتِ پُر گویی ببخشید.با آرزویِ توفیق برای شما.

2.190.201.192
چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 11:35

حضرت استاد علی رهبری !
برندهٔ مدال نقرهٔ مسابقات جهانی رهبری ارکستر برای ایران در سوئیس،
برندهٔ مدال طلای مسابقات جهانی رهبر ارکستر برای ایران در فرانسه،
رهبر بیش از ۱۲۰ ارکستر در سراسر جهان از جمله برلین، وین، پاریس، لندن، توکیو و تورونتو،
مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک در بروکسل، پراگ، مالاگا و زاگرب،
منتشر کننده بیش از ۲۰۰ آلبوم در بازارهای بین‌المللی از جمله آثار شش آهنگساز ایرانی،
صاحب بالا‌ترین نشان هنری از کشورهای اسپانیا، بلژیک و جمهوری چک !
در ابتدا خدمت شما عارضم که در فرنگ نشستن و دلسوزی برای این مرز و بوم،آن هم در حالی که حتی هنر خود را از دوستداران موسیقی کلاسیک در ایران،محروم می کنید،تناقض غیر قابل درکی دارد.
البته که برای تاثیر گذاری بر هنر پیر و خسته ایران،الزامی به حضور مستقیم در کشور و قبول مسئولیت سازمانی نیست.شما و امثال شما که ساکن خارج از کشور می باشید،به خصوص در مهد موسیقی جهان،اتریش،نه تنها با عملکرد هنری،بلکه با رعایت ادب و فرهنگ ایرانی،نماینده وطن و هموطنان خود در سراسر جهان هستید،فارغ از اینکه نظر شمای نوعی،جایگاهی در میان اساتید برجسته موسیقی جهانی داشته یا نداشته باشد و رسانه های بین المللی به آن بپردازند یا نپردازند.
در میان تمام این هیاهوها و برنامه های فشرده برای اجرا در صحنه های بین المللی و افتخار آفرینی برای هنر ایران،نمیدانم فرصتی برایتان پیش آمده تا بار دیگر آموخته های آکادمیک خود را مرور کرده و موسیقی را بار دیگر تعریف کنید؟به نظر ساده است؟ نه ؟ موسیقی... از ابتدای تاریخ،بشر در پی این بوده تا عواطف،احساسات،دغدغه ها و نظرات خود را در باب هر موضوعی و درباره هر شخصی یا چیزی،به وسیله اصوات بیان کند،از انسان اولیه که تصمیم گرفته با دهان خود سوت بزند،تا اولین بشری که جسمی تحت عنوان امروزی ساز برای خود طراحی کرد،دلنگ و دولنگی کرد تا بتواند به طور عاطفی با دیگران ارتباط برقرار کند.وقتی این نواها به گوش دیگران رسید،بعضی از مردم آن را پس میزدند و با آن انس و الفتی نداشتند،اما بعضی دیگر آن را به جان خریدند،در ذهن و قلب خود حک کردند و یادگارهای زشت و زیبای زندگی را با آن همراه کردند.
در سیر روزگار و به موازات پیشرفت بشر در تمای عرصه ها،من جمله موسیقی و پیدایش سازها و تنوع ملودی ها و نغمه ها،برخی از هنرمندان (یعنی کسی که در وادی هنر،مشغول تغذیه روح و روان و همچنین کسب معاش است) با آنچه که ساختند و پرداختند و ارائه کردند،به مردم بیشتر نزدیک شدند و ماندگاری طولانی نصیبشان شد.حتی اگر صدای چندان دلاویزی نداشته یا تسلط چندانی بر آنچه که می نواختند و به گوش دیگران می رساندند،نداشته باشند.در جبهه ای دیگر،آنان که خود را مسلط بر علم مربوطه می دیدند،کم کم از مردم فاصله گرفتند،برای خود،حکومت،دانشگاه،خلاصه برای خاص پسندان نواختند و ارج و قرب بسیار یافتند،اما همگی آنها ماندگار نبودند،حتی مردم نام آنها را نمی شناختند.آنان،به دلخواه و با رضایت تمام،حساب خود را از عموم مردم سوا کردند و هزینه آن را،هر چند با گمنامی،پرداختند.
اما فرنگی ها،غربی ها؛آمریکایی ها و اروپاییان،هر چه که اسمشان را بگذاریم،به طور تدریجی و احتمالاً بر اثر تحول فکری و فرهنگی ناشی از انقلاب صنعتی،به درجه ای از تفاهم در عین تضاد رسیدند که ما با این فرهنگ و قدمت چند هزار ساله،از داشتن و درک آن عاجزیم.متاسفانه تفاوت از همین نقطه شروع می شود.از حلقه ای مفقوده به نام احترام متقابل،از اینکه یاد نگرفتیم خود را بالا بکشیم چون پایین کشیدن دیگران راحت تر است.از اینکه یک دیوار مرزی چند کیلومتری با سیم خاردارهای آنچنانی کشیدیم بین خودمان و دیگران که ما چنین و آنها چنان.از اینکه نگاه بالاسری داشته باشیم به آنها که از خودمان پایین تر می پنداریم،غافل از اینکه اگر فرض کنیم آنها از ما بالاتر نباشند،خود ما هم اصلا در دامنه نیستیم،چه برسد به قله کوه.اینکه در کارهای تیمی و گروهی چندان قوی نیستیم،منافع فردی را ترجیح می دهیم،اینکه دنیا رغبتی به ارتباط با ما ندارد،فقط محصول سیاست انزوا گرای سیاستمداران نیست،خودمان هستیم که فکر می کنیم کسی هستیم،خودمان هستیم که فکر می کنیم چه کسانی بودیم و الان چه کسانی را داریم،اما هیچ وقت فکر نکردیم که خودمان چه کسی هستیم و چه جایگاهی داریم.
اتفاقاً بعضی وقتها چقدر خوب است که کسی در دنیا به ما توجهی ندارد.چون اگر قرار باشد رسانه ها بر حرف های بزرگان ما و آنچه که درباره خود و دیگران می اندیشیم،تمرکز کنند و به گوش خلایق و بزرگان اهل خرد برسد،همان آبروی نصفه و نیمه را هم از دست خواهیم داد.
جناب آقای علی رهبری،
باور کنید من نوعی،من مخاطب موسیقی،من کم سوادی که زمانی دو سه تا ساز میزدم،من حساس در گزینش آنچه که به گوش موسیقایی خودم می رسانم،سلیقه خودم را دارم و حداقل برای خودم محترم است و خدا رو شکر برای خیلی های دیگر هم محترم است.من هم به سلیقه دیگران احترام میگذارم.به آنها که موسیقی مورد علاقه من را گوش می دهند یا می نوازند،همان قدر احترام میگذارم که به مردمی با سلیقه روز و علاقه مند به خوراک موسیقی یکبار مصرف معاصر.
به هم اسم شما،علی مرتضی،قسم میخورم که هیچ علاقه ای به شخص شخیص مرتضی پاشایی،صدایش،هنرش،موسیقی اش،آثارش و حتی پیگیری اخبار مرگ و تشییع جنازه اش ندارم و همینطور به امثالهم.اما هیچ وقت لحظه ای به خودم اجازه ندادم به مردمی توهین کنم که با هنر او،با ناز سرانگشتان او،با کرشمه گری ذهن خلاق او،زندگی کرده اند و عاشق شده اند و گریسته اند.
در این سی سال زندگی،با میزان سواد X و میزان فهم و شعور Y،چه از طریق پدر و مادرم و چه از طریق اکتساب از اجتماع،دانسته ام که جامعه دموکراتیک خوب است،حق اظهار نظر خوب است.صراحت خوب است.نقد خوب است... اما این را هم فهمیده ام که نقد و نظر و نصیحت و صراحت،آدابی دارد.حداقل مطابق آنچه که ما در فرهنگ خود آموخته ایم،باید احترام خود را نگه داشت،حرمت دیگران را حفظ کرد،به ویژه آنها که هم رشته و هم مسلک شما هستند و مانند عضوی از خانواده شغلی شما.
افتخارات شما،اینکه کجا بودید و چه کردید و چه کسب کردید،همه به آرشیو شخصی شما تعلق دارند و در بهترین حالت ممکن،برگی از کتاب تاریخ موسیقی جهان خواهید بود.از این بهتر؟! اما آنچه که از شما در اذهان می ماند و برای جهانیان،نمونه ای برای قضاوت درباره فرهنگ و ادب و طرز تفکر ایرانیان و فرهیختگان این مرز و بوم خواهد بود،طرز رفتار و گفتار شما و نوع عکس العملتان در قبال مسائل مختلف است.
هنرمند برجسته و دارای شهرت جهانی،مانند یانی،به هر دلیلی هر چند کاذب از نظر شما و دیگران،در قلب مردم دنیا جا دارد و جهانیان با آهنگهای او خاطره دارند و همدم لحظات خوب و بد زندگی آنها،ملودی های دلنشینی است که از ذهنی بدون سواد آکادمیک موسیقی بیرون آمده،آقای شهرداد روحانی،تعدادی از آنها را تنظیم کرده و شما هم برای همان تعداد،ارکستر جور کرده اید و سر ایشان منت گذاشته اید.اما یادتان باشد،بر خلاف آنچه که تصور می کنید تمام هویت هنری یانی از زحمات شما و آقای شهرداد روحانی و کنسرت ماندگار آکروپولیس است،این ما هستیم که یکی از بزرگترین افتخاراتمان،بودن نام یک ایرانی در کنار صحنه های عظیم موسیقی جهانی است.حال هر نوع موسیقی که می خواهد باشد.مسئله ای که شما و آقای کامکار و دیگرانی که هنوز پا به این معرکه نگذاشته اند،بر آن پا فشاری می کنید،تا حدود زیادی مربوط به شخص آقای شهرداد روحانی است،کسی که تا به حال هیچ اظهار نظر مستقیمی در این باره انجام نداده و هیچ توهینی به شخص یانی و هنر او وارد نکرده.چون آقای روحانی،قواعد حرفه ای بودن را خوب بلد است و خوب می داند که هنرمندی در کلاس جهانی،که مردم کشورشان ایشان را به خوبی می شناسند،حتی اگر نقدی در ذهن دارد،می داند آن را کجا،در چه زمان و چگونه مطرح کند.اما امثال شما را درک نمیکنم که هم دایه مهربان تر از مادر شده اید و هم کاسه داغ تر از آش.

ختم کلام را به گفته خودتان وصل میکنم که گفتید "اصولا مطرح کردن نام ایشان در شأن وزارت فرهنگ یک کشور نیست. کما این‌که صحبت کردن دربارهٔ ایشان و افرادی امثال او می‌تواند باعث خدشه‌دار شدن سطح فرهنگی کشور شود" این بنده حقیر،در کمال افتخار،تمشک زرین بی ادبی و بی فرهنگی و بی نزاکتی را به شما تقدیم میکنم و اعلام میکنم که شما علاوه بر اینکه لیاقت نام ایرانی بودن را ندارید،بلکه جایگاه یک هنرمند را زیر سوال می برید،چون لحن و طرز گفتار شماست که نه تنها بوی نفتالین بلکه بوی گند کپک عقب ماندگی می دهد و حتی سوری به ادبیات چاله میدانی خودمان زده است.پس به این نتیجه می رسم که نام بردن از شخص شما و امثال شما،با کوهی از مدال و عناوین و افتخارات ظاهری،در شان یک ملت و فرهنگ آن نبوده و حضور شما در هر محفلی،باعث کسر شان و نزول وقار آن جمع خواهد بود.پس همان بهتر که در اتریش بمانید و پایتان را به خاک پر گوهر و هنر پرور ایران زمین نگذارید.
والسلام.

چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 13:20

درود بر همه شما عزيزان در ابتدا ممنونم از سايت شما كه باعث ميشه افراد هنر دوست بتونن نظراتشون رو با هم به اشتراك بگذارند ، در ثاني من و داداشم نيما از طرفداران سرسخت موسيقي راك متال هستيم و معتقديم خواننده هاي خوب كشورمون بهتره اين سبكها را دنبال نكنند . آقاي ياني هم چون به اين نوع موسيقي علاقه ندارند من ايشون رو دوست دارم ، مطلبي كه آقاي رهبر در مورد ايشون گفتند هم بسيار زيبا بود و منطقي ! شايد ١٠ بار متن رو خوندم تا بي منطق صحبت نكنم ! من برادرزاده استاد هاشم الدين جستمروتي راد هستم كه در گروه هنري سينه چاكان خال تور به نوازندگي ميپرداخت . اين جمله از عموم رو همتون به خاطر داريد : گر صبر كني ز قوره حلوا سازم ، ما هم صبر ميكنيم تا جناب ياني عزيز به كشورمون بيان تا بيشتر و بيشتر از هنر ايشون استفاده كنيم
ضمنا آقا يا خانم خاوري لطفا منصفانه انتقاد كنيد نه مثل افرادي مثل خانم كوچك كه بي دليل به همه توهين ميكنند
با سپاس از شما و مديريت محترم سايت هنري موسيقي ما

چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 04:08

دوستان لطفا کوتاه بیایید!
این استا که اینجوری در موردش نظر میدید که چرا درباره آقای یانی نظر داده(!)یکی از افتخارات موسیقی این کشور در دنیا هستند و چه قبول کنید چه نه اصلا یانی در سطح کلاس موسیقی ایشون نیست.جبهه نگیرید من خودم از موسیقی یانی لذت میبرم و دلیل مقبولیتش هم استفاده از تمهای یونانی فولکلوریک با سازبندی جهانی بود در سبک نیو ایج که به دلیل خلاقانه بودنش در دنیا به حق جا پیدا کرد و البته بخش ارزشمندش بر اساس موسیقی ملی کشور خودش کارکردن بود که دنیا به این عمل ارزش گذاشت و مصداق حرف بتهوون عمل کرد که موزیسینی که موسیقی کشور خودش رو نشناسه هنرمند خوبی نیست و دنیا به این احترمش به موسیقی و فرهنگ کشور خودش ادای احترام کرد ولی جالب اینجاست که این عمل بوسیله هنرمندان بزرگ کشور ما محقق شد که تازه چند دهه بی هیچ حمایتی در کشور خودشان در دنیا آواره هستند!خب این افتخار نداره برای من و توی ایرانی که اینجوری یک بزرگ هنر کشورمون رو به خاطر یک جمله انقدر نکوبیم دوستان؟!

چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 13:28

قبلا هر لحظه ارزو داشتم يانى در ايران کنسرت برگزار کنه اما با ديدن اين جور مسائل هر لحظه ارزو ميکنم کنسرت يانى در ايران لغو بشه تا بيشتر از اين شاهد اينجور وقایع تلخ و شرم آور نشيم هرچند امثال رهبرى,کامکار و طرفداراشون به اين حقيقت واقفند که مثل سوزن تو کاه انبار در میان خيل عظیم طرفداراى يانى گم ميشن و به چشم نميان و با اينجور کارا سر مويى در علاقه و عشق و ارادت هواداران يانى نميتونن خدشه وارد کنن. من که شخصا با وجود اهانت هاى اخیر آقايان کامکار و رهبرى يانى هنوزم به موسیقی هاى يانى گوش ميدم و مثل ماهى در درياى موسيقى ياني غرق شده ام.

شنبه 2 اسفند 1393 - 13:21

سلام و درود
در مورد ایشون (آقای رهبری) هم باید گفت :
ازکوزه همان ترواد که در اوست ...
ایشون هر سابق ه و مدالی می خوان داشته باشن مبارکشون باشه .همون بهتر که به دیوار خونشون آویزون کنند مدال هاشون رو
وقتی یک دنیا و از تمام کشور ها قلبشون برای یانی عزیز می تپه ، دیگه این پچ پچ های حسودانه این و آن تاثیری نداره و توی این همه شور و عشق گم میشه ....
بگذارید هر چقدر می خوان حقارت ها و حسادت های خودشون رو نشون بدن...
زنده باد ایرانی ...زنده باد یانی

دوشنبه 17 فروردین 1394 - 09:52

دوستان اینقدر جدی نگیرید ایشون اصلا کاری با یانی ندارند فقط میخواستند بگن من اعضای اون ارکستر رو جمع کردم اون هم از طریق مدیر برنامه هام در لندن (!)،میخواستند بگن کسایی که با یانی کار کردند اعتبار فرهنگی مملکت رو زیر سوال می برند! و در کل می خواستند بگن من خیلی خوبم و شهرداد روحانی بوی نفتالین میده! و در نتیجه کارها رو به من بسپارید و چند تا کنسرت هم واسه من بذارید!

یکشنبه 25 خرداد 1399 - 10:18

آقای کاماکار شما رو نمیشناختم اگه قبل از این حرف میشناختم شما رو دوست تون داشتم اما دیگه بعد این حرف دوستتون ندارم چه ایرانی باشید چه غیر ایرانی باشید/تمام

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آثار «یانی» بوی نفتالین می‌دهند | موسیقی ما