من کاملا با این بخش صحبت های رضا موافقم که موسیقی فولک ایران خیلی زیباست (شاید از موسیقی دستگاهی بیشتر!) و خیلی کمتر از حدش بهش اهمیت دادن و دادیم ! ولی آقا رضا اینم بگو که موسیقی دستگاهی ما بر اساس همون موسیقی مقامیمون تدوین شده و به نظر من این کار میتونه اسمش یه تلفیق فوق العاده باشه .... کاری که تو پیدایش خیلی از موسیقی های پیشرو مثل Jazz استفاده شده...
در ضمن این موسیقی دستگاهی یا همون سنتی که شما انقدر راحت نقدش میکنی , موجب حیرت خیلی از موسیقیدانان هست. مثلا در مورد قابلیت بداهه نوازیش و یا همون نبود ریتم که شما با کمال تعجب بعنوان یه ضعف ازش گفتی. در صورتی که این باعث میشه هم دست ما تو نوازندگی باز تر باشه هم در آهنگسازی (که در نوع خودش بی نظیره!...)
و یه نکته ی خیلی مهم که یادم رفت اینه که : کسایی که موسیقی دستگاهی مارو تدوین کردن و در نهایت میرزا عبدالله یه خدمتی که کردن این بود که همون لحن ها و نغمه های موسیقی مقامی مارو که هیچوقت (حتی تا الان) به صورت مدون یکجا جمع نشده بودرو , جمع کردن (اما بر اساس محیط زندگی خودشون و سازهایی که در اختیار داشتن).
در ضمن شما گفتی تار ایرانی نیست , -قبول- ولی کنار تار , کمانچه سنتور و... بودن که نمیتونی بگی ایرانی نیست.
و آخرین نکته اینکه ما داریم درباره یه هنر به اسم موسیقی بحث میکنیم نه تاریخ . که شما هی میگی "شماها تاریخ نخوندین" (من تاریخو گوش نمیکنم , موسیقی سنتی گوش میکنم و نمیتونی منکر بشی که زیباست...)
من کاملا با این بخش صحبت های رضا موافقم که موسیقی فولک ایران خیلی زیباست (شاید از موسیقی دستگاهی بیشتر!) و خیلی کمتر از حدش بهش اهمیت دادن و دادیم ! ولی آقا رضا اینم بگو که موسیقی دستگاهی ما بر اساس همون موسیقی مقامیمون تدوین شده و به نظر من این کار میتونه اسمش یه تلفیق فوق العاده باشه .... کاری که تو پیدایش خیلی از موسیقی های پیشرو مثل Jazz استفاده شده...
در ضمن این موسیقی دستگاهی یا همون سنتی که شما انقدر راحت نقدش میکنی , موجب حیرت خیلی از موسیقیدانان هست. مثلا در مورد قابلیت بداهه نوازیش و یا همون نبود ریتم که شما با کمال تعجب بعنوان یه ضعف ازش گفتی. در صورتی که این باعث میشه هم دست ما تو نوازندگی باز تر باشه هم در آهنگسازی (که در نوع خودش بی نظیره!...)
و یه نکته ی خیلی مهم که یادم رفت اینه که : کسایی که موسیقی دستگاهی مارو تدوین کردن و در نهایت میرزا عبدالله یه خدمتی که کردن این بود که همون لحن ها و نغمه های موسیقی مقامی مارو که هیچوقت (حتی تا الان) به صورت مدون یکجا جمع نشده بودرو , جمع کردن (اما بر اساس محیط زندگی خودشون و سازهایی که در اختیار داشتن).
در ضمن شما گفتی تار ایرانی نیست , -قبول- ولی کنار تار , کمانچه سنتور و... بودن که نمیتونی بگی ایرانی نیست.
و آخرین نکته اینکه ما داریم درباره یه هنر به اسم موسیقی بحث میکنیم نه تاریخ . که شما هی میگی "شماها تاریخ نخوندین" (من تاریخو گوش نمیکنم , موسیقی سنتی گوش میکنم و نمیتونی منکر بشی که زیباست...)