جناب آقای رضا
سلام
خیلی رک میگم که جملاتتون واقعا دل آدم رو به درد می یاره اینهمه غرب زدگی واقعا فاجعه است .باز جای شکرش باقیه که اسم دو تا ساز ایرانی رو بلدین . بیشتر از اونکه آواز ما به قهقرا رفته باشه تفکر افرادی مثل شما به قهقرا رفته . اول فکر کردماز موسیقی چیزی نمی دونید بعد فهمیدم تاریخ هم بلد نیستید . فقط جهت اطلاعاتون و اینکه اگر خواستین صحبت کنید لااقل این نکات رو بلد باشین یه سری توضیحات خدمتتون میدم :
ابتدا در رابطه با قدمت موسیقی باید بهتون بگم که موسیقی ردیفی و آوازی ایران متبط به زمان قاجار نیست در زمان قاجار تنها ردیف های موسیقی ایرانی نوشته شدن بلکه این ردیفها مربوط به زمان ساسانیان هست و آهنگساز شهیر ایرانی رو امیدوارم بشناسید باربد . سازهای چنگ محصول همون دوران هستند و یا ساز قانون توسط فارابی دانشمند بزرگ ایرانی ساخته شد . در زمان قاجار برای از بین نرفتن این موسیقی فاخر ردیف های سازها و آوازی مکتوب شد .
و در رابطه با موسیقی فولکلور : اولا باید بهتون بگم متاسفم که خوانندگان موسیقی ردیفی رو در حال حاضر عده ای نوحه خوان معرفی کردید . شما متاسفانه انتقاد کردن هم بلد نیستین . منظورتون در رابطه با نوحه خوان کی بوده استاد شجریان یا استاد ناظری کدومشون یا شاید علیرضا قربانی و سالار عقیلی . واقعا متاسفم براتون . در اینکه موسیقی نواحی ما بسیار زیباست هیچ تردیدی نیست و جالبه خدمتتون البته فقط جهت اطلاع بکم که شاهنامه خوانی استاد ناظری آلبوم شب ، سکوت ، کویر استاد شجریان ، اواز اساطیر و بهاران آبیدر استاد ناظری و استاد کامکار بر پایه موسیقی نواحی ما هستند این نوع موسیقی گوشه های بکر خیلی داره و اساتید ما هم به شدن دارن روش کار می کنن اما این یک بخش موسیقی فاخر ایرانیه پس موسیقی ملی و اصیل ما کجا باید باشه .
در رابطه با فروش آلبوم های اساتید : جالب توجه که بهتون بگم به عنوان مثال تنها تیراژ اولیه کاست مولویه 58000 نسخه بوده و به تیراژ دوم هم رسید رندان مست هم ک به تیراژ سوم رسید ما ایرادی نمی بینیم که کاست موسیقی پاپ فروش داشته باشه به شرط اینکه افرادی که این کاست رو میخرن جنبه این رو داشته باشن که دچار غرب زدگی اونم با این درجه نشن
شما اومدین موسیقی سنتی و موسیقی پاپ رو با هم مقایسه میکنید اصلا این دو نوع موسیقی قابل قیاس با هم هستند و با چه اعتماد به نفسی دستگاه های موسیقی رو بررسی کردین ؟ میشه بفرمایید به چه علت موسیقی اصیل ایرانی بیشتر خارجیه ؟ یا چه جوری تشخیص دادن ریفهای موسیقی ما عربین ؟
آخه چرا وقتی بلد نیستین نظر میدین ؟ شما چقدر ساز زدین ؟ چقدر با ردیف های موسیقی اشنا هستین ؟ چقدر از تاریخچه موسیقی می دونین ؟ چقدر حتی به صورت تخصصی موسیقی سنتی رو گوش کردین ؟
من بیصبرانه منظر جوابتون به سوالاتم هستم . شما دارین مولویه رو با چی مقایسه می کنید با چاووش ها . خب این اثار زمین تا اسمون سبکش با هم فرق می کنه . اگر شما نمی دونید من میگم تا بدونید هنوز هم البوم های یادگار دوست و خزان و بیداد و بیقرار و آتش در نیستان و مطرب مهتاب رو تیراژ داره و داره منتشر میشه و تقاضای مناسب و خوبی هم داره . فرمودین از بچگی موسیقی تو خونتون بوده سبکشو نمی دونم اا حدس می زنم حتی موسیقی فاخر پاپ هم نبوده . ضمنا خوشحال میشم بفرمایید نبود ریتم در موسیقی ردیفی یعنی چی ؟ چون این صحبتتون من رو واقعا شگفت زده کرد و معلوم کرد که ریتم رو هم نمی شناسید .
ضمنا در جواب م.ع در رابطه با آواز استاد ناظری باید بگم ایشون به واسطه ی صدای کاملا خاص و اساطیری که دارند در دنیا مثال زدنی هستند تا این حد که به عنوان پاواراتی ایران لقب گرفتند توصیه می کنم یه مقدار کاست ها رو تخصصی تر و عمیق تر گوش بفرمایید استاد داریوش صفوت صدای استاد ناظری رو بسیار بسیار قبول داشتند
امیدوارم تا ابد سایه موسیقی و اواز ردیفی ایرانی بر سر ایرانیان واقعی مستدان باشه و ما از این مکتب حظ کافی را ببریم و از خدا می خوام که اساتید بزرگوارمون رو همیشه برای ما و این موسیقی نگه داره .
جناب آقای رضا
سلام
خیلی رک میگم که جملاتتون واقعا دل آدم رو به درد می یاره اینهمه غرب زدگی واقعا فاجعه است .باز جای شکرش باقیه که اسم دو تا ساز ایرانی رو بلدین . بیشتر از اونکه آواز ما به قهقرا رفته باشه تفکر افرادی مثل شما به قهقرا رفته . اول فکر کردماز موسیقی چیزی نمی دونید بعد فهمیدم تاریخ هم بلد نیستید . فقط جهت اطلاعاتون و اینکه اگر خواستین صحبت کنید لااقل این نکات رو بلد باشین یه سری توضیحات خدمتتون میدم :
ابتدا در رابطه با قدمت موسیقی باید بهتون بگم که موسیقی ردیفی و آوازی ایران متبط به زمان قاجار نیست در زمان قاجار تنها ردیف های موسیقی ایرانی نوشته شدن بلکه این ردیفها مربوط به زمان ساسانیان هست و آهنگساز شهیر ایرانی رو امیدوارم بشناسید باربد . سازهای چنگ محصول همون دوران هستند و یا ساز قانون توسط فارابی دانشمند بزرگ ایرانی ساخته شد . در زمان قاجار برای از بین نرفتن این موسیقی فاخر ردیف های سازها و آوازی مکتوب شد .
و در رابطه با موسیقی فولکلور : اولا باید بهتون بگم متاسفم که خوانندگان موسیقی ردیفی رو در حال حاضر عده ای نوحه خوان معرفی کردید . شما متاسفانه انتقاد کردن هم بلد نیستین . منظورتون در رابطه با نوحه خوان کی بوده استاد شجریان یا استاد ناظری کدومشون یا شاید علیرضا قربانی و سالار عقیلی . واقعا متاسفم براتون . در اینکه موسیقی نواحی ما بسیار زیباست هیچ تردیدی نیست و جالبه خدمتتون البته فقط جهت اطلاع بکم که شاهنامه خوانی استاد ناظری آلبوم شب ، سکوت ، کویر استاد شجریان ، اواز اساطیر و بهاران آبیدر استاد ناظری و استاد کامکار بر پایه موسیقی نواحی ما هستند این نوع موسیقی گوشه های بکر خیلی داره و اساتید ما هم به شدن دارن روش کار می کنن اما این یک بخش موسیقی فاخر ایرانیه پس موسیقی ملی و اصیل ما کجا باید باشه .
در رابطه با فروش آلبوم های اساتید : جالب توجه که بهتون بگم به عنوان مثال تنها تیراژ اولیه کاست مولویه 58000 نسخه بوده و به تیراژ دوم هم رسید رندان مست هم ک به تیراژ سوم رسید ما ایرادی نمی بینیم که کاست موسیقی پاپ فروش داشته باشه به شرط اینکه افرادی که این کاست رو میخرن جنبه این رو داشته باشن که دچار غرب زدگی اونم با این درجه نشن
شما اومدین موسیقی سنتی و موسیقی پاپ رو با هم مقایسه میکنید اصلا این دو نوع موسیقی قابل قیاس با هم هستند و با چه اعتماد به نفسی دستگاه های موسیقی رو بررسی کردین ؟ میشه بفرمایید به چه علت موسیقی اصیل ایرانی بیشتر خارجیه ؟ یا چه جوری تشخیص دادن ریفهای موسیقی ما عربین ؟
آخه چرا وقتی بلد نیستین نظر میدین ؟ شما چقدر ساز زدین ؟ چقدر با ردیف های موسیقی اشنا هستین ؟ چقدر از تاریخچه موسیقی می دونین ؟ چقدر حتی به صورت تخصصی موسیقی سنتی رو گوش کردین ؟
من بیصبرانه منظر جوابتون به سوالاتم هستم . شما دارین مولویه رو با چی مقایسه می کنید با چاووش ها . خب این اثار زمین تا اسمون سبکش با هم فرق می کنه . اگر شما نمی دونید من میگم تا بدونید هنوز هم البوم های یادگار دوست و خزان و بیداد و بیقرار و آتش در نیستان و مطرب مهتاب رو تیراژ داره و داره منتشر میشه و تقاضای مناسب و خوبی هم داره . فرمودین از بچگی موسیقی تو خونتون بوده سبکشو نمی دونم اا حدس می زنم حتی موسیقی فاخر پاپ هم نبوده . ضمنا خوشحال میشم بفرمایید نبود ریتم در موسیقی ردیفی یعنی چی ؟ چون این صحبتتون من رو واقعا شگفت زده کرد و معلوم کرد که ریتم رو هم نمی شناسید .
ضمنا در جواب م.ع در رابطه با آواز استاد ناظری باید بگم ایشون به واسطه ی صدای کاملا خاص و اساطیری که دارند در دنیا مثال زدنی هستند تا این حد که به عنوان پاواراتی ایران لقب گرفتند توصیه می کنم یه مقدار کاست ها رو تخصصی تر و عمیق تر گوش بفرمایید استاد داریوش صفوت صدای استاد ناظری رو بسیار بسیار قبول داشتند
امیدوارم تا ابد سایه موسیقی و اواز ردیفی ایرانی بر سر ایرانیان واقعی مستدان باشه و ما از این مکتب حظ کافی را ببریم و از خدا می خوام که اساتید بزرگوارمون رو همیشه برای ما و این موسیقی نگه داره .