برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:58

یه مسئله کلی در مورد این که شما گفتید "مگه بهتر از چاوشی هم داریم؟" میخوام برای توضیح این حرفم یه مثال بزنم تا بهتر منظورمو برسونم:
یه گل رو دز نظر بگیرید ، اگه به افراد مختلف بگید از لحاظ منطقی به گل نگاه کنن و ویژگی هاشو بهتون بگن مسلما همه میگن گل ساقه داره ، ساقش سبزه ، درازه ، گلبرگ داره و... اما هیچ وقت کسی نمیتونه بگه مثلا ساقه گل دایره شکله یا آبیه ، چون این حرف منطقی نیست و قرار بوده افراد از روی منطقشون نظر بدن ، اما اگه یکبار دیگه از همون افراد خواهش کنیم که به گل نگاه کنن و اینبار احساسی که به اون دارن رو برای ما بازگو کنن ، هر کسی ممکنه یه چیزی بگه و اینبار جواب ها متفاوته چون منطقی وجود نداره که بخواد دلیل یکسانی برای همه داشته باشه و در این مرحله افراد بر اساس احساسشون نظر دادن و احساس ها هم متفاوته ، یکی ممکنه از اون گل بدش بیاد ، یکی دیگه خیلی دوسش داشته باشه . و این نه خوبه نه بد.
علاقه به یه خواننده و ارتباط بر قرار کردن با صداشم به حوزه احساس ما برمیگرده پس جواب های یکسانی نداره چون منطقی وجود نداره و برای اثبات احساس دلیلی نیاز نیست چون حس حسه. برای همین ما نمیتونم در این حوزه که به احساس مربوط میشه با منطق صحبت کنیم ، باید مرز بین منطق و احساس رو تشخیص بدیم .
برای همین این جمله "مگه بهتر از چاوشی هم داریم؟" کلا جمله اشتباهیه چون این حرف یه سوال منطقیه که در ادامش منتظر یه جواب منطقیه در صورتی که در انتخاب بهترین صدا از نظر یک شخص هیچ منطقی وجود نداره و برای احساسم که دلیل نمیشه آورد ! مثلا بگیم مگه بهتر از فلان خواننده داریم (این نظر شماست ، نظر منم یه چیز دیگست ، هر کسی دیگه ای هم ممکنه نظر دیگه ای داشته باشه) یا چه طوری از صدای فلان خواننده خوشتون نمیاد؟! بابا این حرفا منطقیه ولی دلیل ما برای انتخابمون حسه ، که منطقی هم نداره!!!! و این مسائلی که گفتم نه خوبه نه بد و نه نشون میده خواننده بده و نه خوب فقط نشون دهنده این بود که تصمیم گیری و انتخاب در این حوزه به احساس ما مربوط میشه نه منطق و احساسات و سلایق هم متفاوته .
موفق باشید.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 0 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما