متشکرم از آقای یوسفی که ترانه رو گوش کردن فقط چند نکته به ذهن بنده خطور کرد که لازم دونستم به اونها اشاره کنم:
مسئله اول اینکه من با اون بخش از حرف های شما موافقم که بیت سیگارای من.... همخوانی مناسبی با قسمت آغازین ترانه نداره و اساسا همین بخش ترانه خیلی به چشم میاد ولی از این جهت که احساس خوب و تا حدی پاک عاشق رو بدل به یه احساس سطحی می کنه حتی تا جایی که احساس خوبی که ابتدای ترانه داره رو برای شنونده از بین می بره ولی فضای کلی ترانه جوری هست که شنونده کاملا احساس همذات پنداری می کنه با ترانه سراها و البته ووکال تاثیرگذار.
اما نقد اساسی که بنده به مطلب شما دارم (به عنوان کسی که هنوز در کار ترانه سارایی شاگردی می کنم)این هست که به هیچ عنوان نمی پذیرم که این ترانه از روی ترانه شما نوشته شده باشه شاید وجود واژه های نگرانی، بارون و ... شخص شما رو به یاد اثر مورد علاقه خودتون انداخته و این مسئله برای خیلی از ترانه سراها پیش میاد! و قضاوت شما به هیچ عنوان در این مورد عادلانه نیست چراکه با همین مضمون و همین زاویه دید و حتی همین واژه ها ترانه هایی زیادی سروده شدند و این مسئله به قول خود شما ناشی از رویا ها و حتی جهان بینی های نزدیک چند شاعر می تونه باشه که هست و این مسئله در مقوله هنر به ویژه بخش کلامی چیز بعیدی نیست!
بنابر این دلیلی وجود نداره که دوستان از روی کار شما رونویسی کرده باشند هرچند بخش هایی از ترانه که به اونها اشاره هم کردید دچار مشکل هست.
درادامه امیدوارم که این مطلب رو به وِیژ این بخش اون رو مطالعه بفرمایید که بهتر هست که ترانه سراها و بطور کلی هرکسی در بخشی که تخصص دارند صحبت بکنن اشاره من به اون بخش از حرف های شما در مورد صداسازی و تو گلو خوندن آقای فرزین هست ای کاش توجه بیشتری در هنگام یادداشت مطلب می کردید و شما به عنوان یک ترانه سرا چون با این عنوان یادداشت نوشتید هنگام نقد یه اثر اون هم از زاویه نوع آواز خوانی یه خواننده بهتر بود که جور دیگری ورود می کردید!
در پایان اینکه نگاه ایده آلیستی به یک مسئله خاصه در مورد<< ترانه>> تصور نمی کنم به معنای گوش نکردن آثار خوانندگان و یا بهتر بگم اون خوانندگان تاثیر گذار امروز موسیقی پاپ که تا حدی جهت بازار موسیقی رو هم تغییر میدن باشه، تا اونجایی که بنده اطلاع دارم یک ایده آلیست بین آثار منتشر شده که اون هارو گوش هم کرده باشه سلیقش برترین ها رو می پسنده البته به شرطی که اون هارو ((گوش کرده باشه))
با تشکر از موسیقی ما و فراهم آوردن این فرصت
متشکرم از آقای یوسفی که ترانه رو گوش کردن فقط چند نکته به ذهن بنده خطور کرد که لازم دونستم به اونها اشاره کنم:
مسئله اول اینکه من با اون بخش از حرف های شما موافقم که بیت سیگارای من.... همخوانی مناسبی با قسمت آغازین ترانه نداره و اساسا همین بخش ترانه خیلی به چشم میاد ولی از این جهت که احساس خوب و تا حدی پاک عاشق رو بدل به یه احساس سطحی می کنه حتی تا جایی که احساس خوبی که ابتدای ترانه داره رو برای شنونده از بین می بره ولی فضای کلی ترانه جوری هست که شنونده کاملا احساس همذات پنداری می کنه با ترانه سراها و البته ووکال تاثیرگذار.
اما نقد اساسی که بنده به مطلب شما دارم (به عنوان کسی که هنوز در کار ترانه سارایی شاگردی می کنم)این هست که به هیچ عنوان نمی پذیرم که این ترانه از روی ترانه شما نوشته شده باشه شاید وجود واژه های نگرانی، بارون و ... شخص شما رو به یاد اثر مورد علاقه خودتون انداخته و این مسئله برای خیلی از ترانه سراها پیش میاد! و قضاوت شما به هیچ عنوان در این مورد عادلانه نیست چراکه با همین مضمون و همین زاویه دید و حتی همین واژه ها ترانه هایی زیادی سروده شدند و این مسئله به قول خود شما ناشی از رویا ها و حتی جهان بینی های نزدیک چند شاعر می تونه باشه که هست و این مسئله در مقوله هنر به ویژه بخش کلامی چیز بعیدی نیست!
بنابر این دلیلی وجود نداره که دوستان از روی کار شما رونویسی کرده باشند هرچند بخش هایی از ترانه که به اونها اشاره هم کردید دچار مشکل هست.
درادامه امیدوارم که این مطلب رو به وِیژ این بخش اون رو مطالعه بفرمایید که بهتر هست که ترانه سراها و بطور کلی هرکسی در بخشی که تخصص دارند صحبت بکنن اشاره من به اون بخش از حرف های شما در مورد صداسازی و تو گلو خوندن آقای فرزین هست ای کاش توجه بیشتری در هنگام یادداشت مطلب می کردید و شما به عنوان یک ترانه سرا چون با این عنوان یادداشت نوشتید هنگام نقد یه اثر اون هم از زاویه نوع آواز خوانی یه خواننده بهتر بود که جور دیگری ورود می کردید!
در پایان اینکه نگاه ایده آلیستی به یک مسئله خاصه در مورد<< ترانه>> تصور نمی کنم به معنای گوش نکردن آثار خوانندگان و یا بهتر بگم اون خوانندگان تاثیر گذار امروز موسیقی پاپ که تا حدی جهت بازار موسیقی رو هم تغییر میدن باشه، تا اونجایی که بنده اطلاع دارم یک ایده آلیست بین آثار منتشر شده که اون هارو گوش هم کرده باشه سلیقش برترین ها رو می پسنده البته به شرطی که اون هارو ((گوش کرده باشه))
با تشکر از موسیقی ما و فراهم آوردن این فرصت